Thursday, November 25, 2010

Si bisu pekak tunjuk kuat


Sikap puak-puak Pemuda UMNO Pulau Pinang yang diketuai Norman Dhalan dan Naib Presiden Persatuan Peniaga Komtar Abdul Ghani Mohammad Jiman yang buat kecoh dan menganggu majlis anjuran Gerakan Mansuhkan ISA Pulau Pinang, ibarat si bisu yang tunjuk lagak kuat.
Nak berhujah tak mampu, kerana bisu dan pekak serta tarak otak... jadi, untuk disrupt majlis dan program orang... tunjuk aksi samseng mereka. Aha... hooligans bodoh sombong. Ciitt... bikin malu imej Pemuda UMNO jer!!
Pihak polis pun satu hal... jadi pak pacak macam tunggul kayu mati. Langsung tak ada reaksi untuk mengambil tindakan terhadap kekecuhan yang dilakukan oleh puak-puak 'si bisu yang tunjuk kuat' ni. Isy.... makan gaji buta or what??
Weh... tak berpegang pada slogan ke?? Slogan bukan main lagi.... 'Adil, Tegas dan Berhemah'. Malangnya... indah slogan daripada tindakan. Mana keadilannya?? Mana ketegasannya?? Hmm... berhemah, jauh sekali.
Macam mana nak ada integritinya... kalau bertindak macam lembu kena cucuk hidung??
Cer baca apa yang berlaku...

KUALA LUMPUR 25 Nov - Penggunaan kekerasan oleh sekumpulan 50 ahli dan penyokong Umno bagi menghalang forum membincangkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang diadakan di sekitar kompleks Komtar Ahad lalu menunjukkan parti itu tidak mampu terbabit dalam perbincangan secara ilmiah berhubung isu yang melibatkan hak asasi rakyat.

Justeru itu sekumpulan enam badan masyarakat sivil mengecam tindakan Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang Norman Dhalan dan Naib Presiden Persatuan Peniaga Komtar Abdul Ghani Mohammad Jiman yang didakwa menganggu majlis anjuran Gerakan Mansuhkan ISA Pulau Pinang

Kumpulan itu juga meluahkan rasa tidak puas hati terhadap sikap anggota keselamatan yang tidak menjalankan tugas mengawal keadaaan pada ketika itu malah membenarkan pihak pengacau bertindak ganas serta langsung tidak menghormati pihak penganjur dengan cuba memberhentikan aktiviti aman tersebut.

"Ketua polis Pulau Pinang perlu bertanggung jawab terhadap insiden tersebut kerana secara jelasnya tindakan polis adalah berat sebelah dan tidak bersifat adil. Selain itu, tindakan susulan juga diperlukan terhadap anggota polis yang gagal menjalankan tugas pada masa tersebut.

No comments:

Post a Comment