Saturday, December 4, 2010

Polis Diraja Malaysia


Esok, perhimpunan 'Kembalikan Hak Air untuk Rakyat' secara aman akan diadakan di Masjid Negara bagi menghantar memorandum rakyat kepada Yang Di Pertuan Agong.

Polis kata... perhimpunan tersebut haram. Sebaliknya, Yang di Pertuan Agong telah menyatakan perkenan baginda untuk menerima memorandum rakyat tersebut daripada wakil kerajaan pakatan Rakyat Selangor.

Polis di RAJA Malaysia. Aaa... aaa... Kalau polis di RAJA Malaysia, maknanya polis kena hormat pada RAJA di Malaysia iaitu Yang di Pertuan Agong. Kalau Yang di Pertuan Agong sudah beri perkenan untuk terima memorandum rakyat, polis janganlah pulak berlagak. Bagilah kerja sama.

Dan.... janganlah pulak derhaka cakap TUAN. Nanti Perkasa mengamuk!! Kenalah hormat pada TUAN dan jangan bagi Perkasa mengamuk. Kesian pada bapak Perkasa. Dia baru bedah jantung... Nanti kalau dia marah-marah.... padah pulak, Perkasa, tak berbapak. Jadilah ia anak yatim.

Besides... perhimpunan yang akan diadakan esok adalah perhimpunan aman. Tak mengancam keselamatn negara pun. Tujuan perhimpunan pulak tu, nak perjuangkan kebajikan rakyat, bukan nak menghuruharakan keadaan. Bukan nak buat kacau. Yang mungkin nak buat kacau dan nak timbulkan provokasi ialah puak yang satu lagi. Mereka anti-perjuangan kebajikan rakyat.

So.... pihak Polis diRAJA Malaysia, kenalah bersikap adil. Janganlah pulak bertindak berat sebelah. Awasi dengan teliti. Jangan menyondol membabi buta. Kawal selia perhimpunan agar betul-betul aman dari sebarang provokasi yang tak diingini.

Oleh itu, esok jangan lupa, jom beramai-ramai kita iringi wakil kita untuk serahkan memorandum 'Kembalikan Hak Air kepada Rakyat' kepada Yang di Pertuan Agong, yang menjadi payung kepada rakyat daripada kezaliman dan ketidakadilan.

Daulat Tuanku!! Hidup Rakyat!!

No comments:

Post a Comment