Sunday, July 24, 2011

Allah s.w.t dah makbulkan doa Najib


Aaaikk.... si Zahid Hamidi, Wak Bagan Datoh, tetiba pulak datang 'bulan' dan terus meroyan sakan. Dia bagi warning kepada semua orang agar jangan sekali-kali memburukan imej negara pasal pembelian Scorpene. Mengikut kata dia.... pembelian kapal selam tu telus.

Kah kah kah kah.....

Telus?? Depa berani ler kata telus, sebab 'teloq' PRDM, SPRM, Pejabat PeguamNegara serta Mahkamah dalam genggaman depa. Kalau puak-puak ni cakap banyak jer, 'teloq' depa akan dipicit. Ouchh!!! Terus diam. Ater.... kalau dah sekat orang daripada bercakap tentang skandal itu, maknanya TAK TELUS ler wak oi. Kalau telus, apa nak ditakutkan. Hangpa nak cakap.... cakap pi la. Tapi.....??? Aha, iniler yang dikatakan telus ala 1Malaysia.

Walau bagaimanapun, 'teloq' si William Bourdon, depa tak dapat nak genggam dan kalau dah tak dapat nak genggam, bermakan tak boleh ler nak dipicit. Sebab tu, mamat ni berani cakap tentang hasil siasatan yang dilakukannya di Perancis berkaitan skandal Scorpene. Kerajaan Malaysia kata telus..... pihak di Perancis kata crooked!! Urusan pembelian amat kotor hingga ada yang maut. Ooooo..... dasatnyer!!

Sebenarnya wak... pihak yang terlibat dengan pembelian kapal selam Scorpene itu ler yang telah mencemarkan imej Malaysia di mata dunia. Jangan salahkan orang lain. Jangan gertak orang lain. Kes ini bukan lagi kes tempatan tetapi dah jadi kes yang menarik perhatian antarabangsa. Malaysia has gone GLOKAL dengan skandal Scorpene ini. Haaaiii.... bukankah itu yang Najib mahukan untuk booosstkan imej Malaysia.

Masih tergiang-ngiang lagi kata-kata Najib tu dulu. Nah... sekarang, thanks to Najib, Malaysia dah berjaya catch the world's attention, apa nak kecoh-kecoh lagi?? Allah s.w.t. dah makbulkan doa Najib, patut bersyukur ler.

Back to 'telus' yang dikatakan oleh Wak Bagan Datoh dalam skandal pembelian Scorpene tu... kita wait and see outcome court di Perancis itu nanti, okay?? Then, kita buat comparison atau perbandingan antara erti 'telus' yang sebenar dengan 'telus' ala 1Malaysia. Sebabnya...... mahkamah di sana ada integriti dan boleh dipercayai kerana 'telor' mereka tidak ada sesiapa yang genggam dan tidak ada sesiapa yang nak picit. They're FREE...!!

Hello Wak Bagan Datoh...,

Kalau anda nak tau, imej Malaysia sudah transformed menjadi begitu hodoh, terutama sekali sejak era Najib menjadi Piemnya. It has gone from bad to worse. Na'uzubillah... please don't make it worst.

Kesian tanah airku ini.... Bersabarlah dulu, okay?? InsyaAllah, jika Pakatan Rakyat memerintah, kami akan bersihkan semula imejmu, ibu pertiwiku. I love you Malaysia!!

No comments:

Post a Comment