Wednesday, August 10, 2011

Men'jaja-tubuh'......harus?.....oh, bila darurah.....biar betul Mak Cik


Ingat lagi pada Mak Cik yang bercakap ala-ala 'lucah' tapi amat berlapik suatu ketika dulu tak?

Oh......sudah lupa.....maklumlah orang Melayu memang mudah lupa. Sebab mudah lupalah yang umno/BN sesenang hati menipu mereka......dapat batik dan pelikat boleh bikin Melayu 'hilang ingatan' 5 tahun.

Mana-mana yang sudah lupa, cuba-cuba ingatkan siapa yang kata, "dalam keadaan daruroh.....perempuan 'harus' men'jaja' badannya untuk mencari nafkah menanggung anak-anak".....

Hari ini bila sana bising.....sini bising pasal orang Islam.....Melayulah tu yang hidup melarat lagi merempat menerima bantuan dari gereja.....Mak Cik ini tak nak mengalah.....sekarang nilah pulak nak diadakan gerakan besar-besaran untuk menjejaki orang Islam yang perlukan bantuan.

Nak tergelaklah pulak Mak Cik ni mengigau......oh hukum harus men'jaja-badan' sudah berubah rupa ye.

Selama ke ni apa yang Jabatan Kebajikan buat kerja?.....Apa yang Majlis Agama Islam setiap negeri yang jaga kutipan zakat buat kerja?

Nak tunggu orang Islam berada dilembah murtad atau pun sudah murtad baru nak buat gerakan besar-besaran nak bantu mereka?
Nak tunggu orang Islam men'jaja-badan' baru nak buat gerak gempur, nak bantu mereka?
[sumber .]
al-brangionline;
umno/BN dulu...kini dan selama-lamanya memang tak boleh harap...cuma orang Islam (orang Melayu totok yang menyokong umno) yang masih lagi bengap.
p/s ayuh......bangkitlah orang Islam, tumbangkan umno/BN dalam PRU13 akan datang...suburkan demokrasi.....raikan demokrasi.....buat ketetapan sekarang.

No comments:

Post a Comment