Saturday, September 3, 2011

Bukti nyata Umno/BN barua China Komunis


Ini baru betul-betul barua komunis.Menyalak kat Mat Sabu siang malam , tanpa henti, tetapi diri sendiri buat kerja dajal dan terkutuk.Ramai orang Melayu sendiri tidak menyedari adanya pakatan keji antara Umno/BN dengan negara China Komunis.

Kerajaan Umno/BN bertindak gopoh tidak keruan , macam babi dicucuk bontot dengan bertindak tergesa-gesa menghantar pulang 11 pejuang Uyghurs Islam yang lari meninggalkan negara asalnya iaitu China untuk mencari perlindungan di negara ini. Tindakan keji kerajaan ini telah dipertikaikan oleh banyak pihak termasuk Majlis Peguam Malaysia.

Ini kerana, ia bertentangan dengan akta Anti-Trafficking in Persons dan Anti-Smuggling of Migrants Act 2007. Uyghur adalah pejuang beragama Islam yang bangkit menentang kerajaan China Komunis kerana menceroboh wilayah mereka di wilayah Xinjiang. Pertentangan bermula pada Julai 2009. Baca lagi di sini

Berikut ini adalah rakaman dari Youtube yang diUploaded pada Apr 28, 2008.Ikuti laporan berita berkenaan penindasan kejam Cina Komunis sekutu Umno/BN keatas etnik Uyghurs. Dan di Belanda, Uyghurs Cina mengadakan protes pada hujung minggu. Uyghurs adalah satu etnik minoriti di wilayah Barat Laut China Xinjiang, yang dahulunya dikenali sebagai Turkestan Timur. Pada hujung minggu tersebut, aktivis Uyghur luar negara membantah di Belanda terhadap pencabulan hak asasi manusia di China. Pasukan kami di Belanda mempunyai lebih banyak.

Pelarian Uyghur dan Beberapa NGO mengambil bahagian dalam protes. Mereka menuduh rejim Cina menghakis cara hidup Uyghur , dan terus menganiaya orang Uyghur.

Seorang penunjuk perasaan berkata," "Parti Cina Komunis menyalahgunakan hak asasi manusia, hak kebebasan, hak-hak agama, hak-hak buruh di Turkestan Timur."

Satu laporan dari Hak Asasi Kemanusiaan Uyghur mendakwa lebih daripada 4,000 wanita Uyghur muda telah dihantar untuk bekerja di kilang-kilang Cina secara paksa. Dan seorang wakil UNPO berkata mereka yang disasarkan kerana mereka Uyghurs.

"Mereka dihantar atas alasan 'pendidikan semula'. Tetapi tujuan sebenar adalah untuk melemahkan orang-orang Uyghur di Xinjiang, supaya mereka menjadi etnik minoriti di negeri mereka sendiri di mana mereka tinggal."

Seperti di Tibet, kanak-kanak Uyghur dididik dalam Mandarin; bukan dalam bahasa ibunda mereka sendiri. Ramai etnik Han Cina juga telah menetap di rantau ini, dan para aktivis Uyghur mengatakan budaya tradisional Xinjiang semakin menghilang.

No comments:

Post a Comment