Friday, November 20, 2015

Undian Bajet 2016; Tindakan DAP Menyalahkan PAS Adalah ‘Bodoh’




Penganalisis politik bersetuju dengan pemimpin PAS, bahawa DAP bertindak tidak logik dalam menyalahkan PAS kerana kegagalan Pakatan Harapan untuk menyekat Bajet 2016 daripada diluluskan pada bacaan pertama di Dewan Rakyat awal minggu ini.

Mereka berkata, sebarang percubaan untuk menolak Bajet kerajaan hanya akan menjadi sia-sia tanpa kerjasama Ahli Parlimen dari Barisan Nasional (BN).

DAP cuba untuk mengalihkan kebenaran dengan menyalahkan PAS dalam satu langkah yang mustahil ke melaksanakan.
Pensyarah Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Dr Faizal Hazis berkata, pihak pembangkang telah kehilangan arah mengenal pasti musuh sebenar iaitu BN.

“Ini adalah kesan limpahan daripada persengketaan antara DAP dan PAS yang telah berlaku untuk jangka masa yang panjang, dan juga merupakan manifestasi bagaimana dibahagikan pembangkang berpecah belah.

“Bagi DAP untuk menyalahkan rakan kongsi pembangkang dalam kes ini adalah hanya (tindakan) kosong bodoh kerana ia adalah jelas tidak apa-apa boleh dilakukan jika mereka tidak boleh meyakinkan ahli Parlimen BN untuk menolak Bajet,”kata profesor bersekutu dengan Institut Pengajian Malaysia dan antarabangsa itu.

Demokrasi dan Hal Ehwal Ekonomi Wan Saiful Wan Jan berkata DAP perlu bertindak sebagai orang dewasa dan bukannya menyalahkan pihak lain.

“Tetapi DAP juga benar-benar perlu berkelakuan seperti orang dewasa, dan bukannya cuba untuk mencari salah PAS hakikatnya bajet akan diluluskan melainkan jika (AP) Umno menolaknya,” katanya dipetik oleh sebuah akhbar ‘online’

PAS menegaskan cubaan menolak bajet hanyalah sesuatu yangbsia-sia kerana jumlah Ahli Parlimen pembangkang yang tidak mencukupi.

“DAP, Lim Guan Eng membuat kenyataan peribadi dengan menyerang PAS, menyalahkan PAS untuk segala-galanya.

“Secara logiknya, bagaimana pembangkan akan berjaya dalam menyekat bajet tanpa Umno-BN? kamu masih tidak mempunyai angka yang cukup, jadi jangan cuba dan menyalahkan kami, “kata Naib Presiden PAS, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah dipetik Malay Mail.

Ketua Penerangan Dewan Ulamak PAS Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali berkata, serangan terbaru DAP menunjukkan bahawa parti sekular itu bersedia untuk menggunakan “helah politik murahan” untuk menjatuhkan lawan mereka.

“Rakyat Malaysia tidak boleh bergantung kepada parti jenis ini untuk memerintah Malaysia. Saya yakin pengundi akan mengajar DAP pada pilihan raya umum akan datang kerana mereka telah menjadi sombong, “kata Ahli Parlimen Kuala Nerus kepada Malay Mail Online.

Ketua Ulama PAS Datuk Dr Mahfodz Mohammad berkata, DAP sepatutnya lebih matang dan menghormati keputusan PAS untuk tidak mengundi terhadap Bajet 2016.

“DAP tidak mempunyai hubungan dengan PAS lagi. Jadi DAP tidak mempunyai hak untuk menyalahkan PAS kerana PAS mempunyai pendirian sendiri mengenai perkara-perkara tertentu, “katanya.

Sumber : Laman Rasmi PAS Pusat

5 comments:

  1. hujah bodoh. pas mempunyai ahli parlimen yang bodoh tak ada otak yang ada wala. pergi jahanam dengan pas

    ReplyDelete
  2. Are you losing sleep at nights worrying how to get a Legit Loan Lender? Are you biting your finger nails to the quick? Instead of beating yourself up,contact OPENWINDOW FINANCE (Private Loan Services )now, Loan specialists who help stop Bad Credit History, to discover a win solution which is Our Mission.

    We Offer Private, Commercial and Personal Loans with very low interest as Low as 2-4% per annum . We give out loans within the range of $5,000.00US Dollars to $2,000,000.00 US Dollars.
    Our loans are well insured for maximum security is our priority,

    Please contact us via E-mail :
    Email : openwindowfinance@gmail.com
    For your fast and reliable Loans

    ReplyDelete
  3. saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

    ReplyDelete
  4. a tones way for your customer to communicate. Nice task. kokipoker

    ReplyDelete
  5. Keep up the excellent work , I read few articles on this site and I think that your web blog is real interesting and Power to the People of excellent information. ubopoker

    ReplyDelete