Thursday, January 14, 2010

Kata orang, kalimah Allah mainan UMNO

Oleh Lutfi

Seorang sahabat saya, saat berbual dalam telefon, menyatakan kalimah Allah hanyalah satu permainan UMNO sahaja. Begitu juga dengan beberapa rumus dan tulisan dalam blog yang menyatakan, 'kununnya' isu ini hanyalah satu lagi cara orang tertentu, dan UMNO - mengalihkan perhatian kepada isu yang lebih besar, seperti isu enjin jet. Saya tidak tahu apakah makna 'isu yang lebib besar', lebih-lebih lagi, apakah makna 'besar' di situ.


Dari satu sudut, jika kita menggunakan dacing materialisme - memang, isu jet itu besar, kerana (1) saiz enjin jet memang besar dan (2) RM50 juta memang nilai yang besar. Tetapi, sebenarnya saya memang tidak berminat langsung untuk membincangkan isu besar atau tidak. Malah, entri ini ditulis pun bukannya untuk menafikan atau mengiyakan 'rumus' ini. Kita tak ada buktipun, selain hanya main agak-agak sahaja. Jadi, tak penting lansung adakah isu Kalimah Allah ini satu mainan politik orang UMNO, Lagipun saya bukannya politikus, tak ada untungnya untuk saya pun.

No comments:

Post a Comment