Saturday, January 16, 2010

Ketua Hakim bidas kes tertangguh , macam mana kes Nizar vs Zambri?



Tu dia...... Tuan Hakim Negara dah bising kerana banyak kes Mahkamah tertangguh kerana sikap segelintir peguam bela ,timbalan pendakwa raya , katanya lagi kes yang tiada keputusan atau penghakiman adalah satu kezaliman nyata kepada individu terbabit.Sumber klik

hughhhh.... ni kira berita baik untuk orang Perak..... macam mana kes perebutan kuasa MB antara Nizar vs Zambri...rasanya dah hampir dua bulan sepi tanpa berita...adakah dengan penagguhan keputusan kes ini merupakan satu kezaliman kepada rakyat perak ?

Sembang sembang kedai kopi hatta hingga ke masjid demer kata Nizar menang dalam perbicaraan dengan majoriti 4 - 1 betul ke tidak walla hualam...tapi dari logik aku kenapa hingga kini tiada keputusan, mesti ada yang tak kena....kenapa keputusan itu ditangguhkan dan kalaulah atau andai kata keputusan hakim mengatakan zambri menang tempoh hari dah tentu mereka istihar pada hari itu juga keputusan,buat apa nak ditangguh2 lagi ..betul tak ?.ini cuma persepsi aku sahaja.. kerana tuan hakim lagi arif dan bijak sana.

Apa apa pun apa yang dikatakan oleh Tuan Hakim Negara Tun Zaki Tun Azmi adalah bertepatan...kerana adalah satu kezaliman melengah lengah perbicaraan . Diharap keputusan yang penting dan besar impaknya seperti kes Zamri Vs Nizar harus dimuktamadkan segera , supaya status Mb yang sebenar dapat di ketahui umum....
Buat apa diperam kes ini terlalu lama adakah nak tunggu hingga PRU akan datang baru nak umumkan...atau memang tak nak umumkan ....?

No comments:

Post a Comment