Sunday, March 14, 2010

5 Janji Anwar yg tidak akan dapat dilaksanakan oleh mana-man...


 

1.Saya akan mendirikan Malaysia sebagai NEGARA MADANI yang menjamin keadilan untuk semua rakyat, menjunjung prinsip-prinsp perlembagaan, mengukuhkan institusi kehakiman dan mengangkat darjat kemulian insan, kebebasan dan haknya.

2. Saya akan melaksanakan AGENDA EKONOMI MALAYSIA agar ekonomi Makaysia muncul kembali menjadi setaraf dengan Singapura, Korea Selatan dan Taiwan; menjamin keadilan sosial supaya tidak ada kelompok atau kaum yang terpinggir dan mundur.

3. Saya akan menyusun semula pasukan polis untuk menjadikannya badan MENCEGAH JENAYAH yang berkesan bersama agensi penguatkuasaan lainnya supaya bebas dari pengaruh politik dan rasuah.

4. Saya akan MENGURANGKAN BEBAN HIDUP rakyat dengan menurunkan harga minyak; tol dan lain-lain tariff; membekal barang keperluan yang mencukupi dan memperjuangkan gaji minima sebanyak RM 1500.

5. Saya akan mencipta HARAPAN BARU UNTUK MASA DEPANMalaysia dengan menjamin pendidikan percuma dan menjadikan mutu sekolah, kolej dan universiti di Malaysia yang terbaik di rantau Asia Tenggara.


--
Posted By zul mamak png to N37 Batu Maung at 3/14/2010 11:06:00 PM

No comments:

Post a Comment