Thursday, March 4, 2010

Kuasa penentu di tangan Sultan



KARTIKA (kiri) kelihatan ceria sewaktu berjalan keluar dari Bangunan MUIP bersama ahli keluarganya di Pekan semalam.


PEKAN - Keputusan sama ada bekas model sambilan, Kartika Sari Dewi Shukarnor, 32, akan dihukum sebat atau diampunkan kini terserah kepada budi bicara Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah.
Kartika semalam menghadap Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah bagi mencari penyelesaian kepada isu penangguhan hukuman sebat ke atasnya yang telah tertangguh sejak tahun lalu.
Tengku Abdullah pada sidang akhbar baginda selepas pertemuan itu bertitah, kes Kartika itu akan dirujuk terus kepada Sultan Pahang.
"Dia (Kartika) sudah menyuarakan isi hatinya dan kita memahami, mengakui dan menerimanya.
"Saya amat simpati dan akan mempersembahkan kepada Sultan mengenai pertemuan ini dalam masa sehari dua lagi untuk keputusan,'' titah baginda selepas pertemuan itu diadakan di Kompleks Islam Sultan Haji Ahmad Shah, Majlis Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang (MUIP) di sini semalam.
Kartika yang ditemani ahli keluarganya telah menghadap Tengku Abdullah selama hampir satu jam sebelum mereka meninggalkan kompleks itu dengan menaiki kereta Proton Perdana V6 kira-kira pukul 12 tengah hari.

No comments:

Post a Comment