Sunday, November 21, 2010

Bangga nya melihat kedudukan malaysia dalam stastistik AIDS worldwide..

enlarge to view image
Petikan printscreen ini diperolehi dari sini. Untuk lebih banyak fakta pasal Aids dan lain-lain stastistik boleh tengok sini dan sini.

Fakta ;

1. Kematian akibat AIDS : Malaysia berada di kedudukan 43 di seluruh dunia. klik sini

2. Purata bilangan pesakit AIDS yang hidup : Malaysia berada di kedudukan 38 di seluruh dunia. klik sini

3. Ranking negara dalam penyebaran aids di kalangan orang dewasa : Malaysia berada di kedudukan 42 di seluruh dunia. Klik sini

Ada satu persamaan untuk semua ranking di atas. Persamaan tersebut ialah kesemua ranking yang berkaitan AIDS kita berada di bawah kelompok 50 negara yang terhebat. Kita memang patut bangga. Saya juga terlebih bangga. 

Akan tetapi, saya yakin result ini tidak cukup membanggakan pemimpin negara kita. Sepatutnya kita kena berada di bawah 10 kelompok terhebat produce pesakit AIDS!! Jika ini berlaku, kita akan lebih terkenal di seluruh dunia. Dari situ, barulah ramai orang akan memperkatakan kehebatan negara kita. Untuk itu, cadangan ng yen yen dan najib yang mahu membina hub hiburan malam wajar di sokong oleh seluruh rakyat malaysia. Baca sini.

Kita kena pastikan bahawa bukan hanya anak remaja yang bersosial dan anak remaja yang buang anak, je yang dapat benefit daripada kewujudan kelab-kelab malam ini. Kita kena sama-sama mengalakkan budaya AIDS menular dalam masyarakat kita. Jadikan AIDS sebagai pembunuh NO 1 di malaysia. Jadikan AIDS sebagai penyakit yang paling popular di malaysia. Jadikan slogan No Aids No Malaysia! Kalahkan diabetes dan kanser!

Ada beberapa kebaikan jika kita mengalakkan penyakit AIDS tersubur di malaysia ;

1. Pusat perubatan akan tumbuh bagai cendawan selepas hujan.

- Bayangkan kalau malaysia berjaya menghasilkan penghidap aids yang paling banyak di seluruh dunia, sudah tentulah kita memerlukan lebih banyak doktor2 untuk merawat penyakit neh kan? So dari situ, kerjaya doktor, nurse akan mendapat permintaan yang tinggi. Dari situ doktor dan nurse bolehlah demand gaji tinggi. Tak lupa juga kita boleh mengalakkan industri perubatan dengan penumbuhan pesat pusat2 perubatan moden dan tradisional di seluruh negara. bagus. ini bagus untuk ekonomi dalam negara. Idea najib dan ng yen yen memang relevan.

2.Kurang populasi manusia di malaysia. 

- Kalau semakin ramai yang mati akibat aids, maka semakin kuranglah manusia kat malaysia neh, so semakinla jimat penggunaan oksigen. Almaklumla pokok semakin lama semakin kurang, so bagi mengurangkan masalah ini, manusia pun patut dikurangkan. Saya memang setuju habis dengan idea najib bina kelab malam neh. Brilliant. 

3. Peluang untuk para pengiklan buat duit.

- Kalau nak tahu, kat malaysia neh kerajaan kita belanja berjuta2 setahun untuk kempen kesedaran AIDS dan seks cara selamat. So, kalau semakin banyak penghidap aids di kesan di malaysia, ini bermaksud kerajaan terpaksa belanja lebih untuk kempen seperti ini. Ini bermaksud para pengiklan akan dapat lebih banyak jobs yang automatiknya boleh membantu menjanakan pendapatan mereka. Ini bagus, pusingan ekonomi yang menarik. Kita kerja. Kita bayar cukai (kadang2 ejaan dia boleh menjadi seperti ini ZAKAT) . Lepas tue kerajaan gunakan cukai (kadang2 ejaan dia boleh bertukar menjadi seperti ini ZAKAT) untuk buat promosi kempen perangai AIDS. Begitulah seterusnya.. kan ke SYOK kita saling bantu membantu?

4. Mencipta peluang pekerjaan.

-Jika kelab2 malam yang ada terlalu sesak dengan ramai rakyat yang beria2 mahu berjihad untuk negara dalam membantu ekonomi negara dengan menempah penyakit aids, maka akan datang banyak lagi la pusat2 hiburan akan lahir di mana sekaligus membantu menambahkan kutipan cukai dalam negara. Bukan kah ini perkembangan yang sangat baik untuk ekonomi kita? Kelab malam yang baru sudah tentu akan mengupah gro yang baru, pekerja bar yang baru, permintaan arak semakin banyak dan begitulah seterusnya.

5.Kilang carlsberg/arak semakin maju

- Insya-Allah, pada masa akan datang kilang arak di malaysia boleh memperluaskan empayar nya di seluruh malaysia dengan setiap satu negeri satu kilang arak, bagi memenuhi permintaan arak di kalangan rakyat malaysia. Ingatlah, kita berjihad agar di hidapi aids demi negara kita yang tercinta atas nama untuk memajukan sektor ekonomi kita. So, dari sini kita telah mencipta banyak peluang pekerjaan.

6.Mencipta rekod dan malaysia akan jadi terkenal.

- Seterusnya, setelah kita menduduki ranking topten dalam senarai penghidap, pesakit dan kematian angkara AIDS, nama malaysia akan sering disebut2 oleh negara lain menerusi media dan berita2 mereka. Dari situ, insya-Allah kita akan mengamit pelancong luar untuk terus terusan berkunjung ke malaysia. 

Hiduplah AIDS demi Malaysia. Malaysia boleh! Aids pun boleh! Satuu... AIds!!

Ameno : Lazimnya malaysia memang hebat dalam stastistik macam neh.. aids, rasuah, rogol, buang anak, penyelewengan, kes mahkamah yg unsettled.. hahahahahah.. Superb!

No comments:

Post a Comment