Sunday, November 21, 2010

Azmin Ali : Fokus Kukuh PKR Hadapi PRU-13


Agenda memperkukuhkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang merupakan fokus utama kata Calon Timbalan Presiden PKR Azmin Ali di sini hari ini.
Azmin  menyatakan betapa PKR perlu mempersiapkan diri untuk terus bergerak ke hadapan memimpin Pakatan Rakyat bagi meruntuhkan kubu Barisan Nasional (BN) pada PRU ke 13 yang diura-urakan bakal berlangsung tahun hadapan.
"Tumpuan saya selepas kongres ini adalah untuk bersama kepimpinan baru dan ahli-ahli untuk memperkukuhkan parti dan bersama-sama bersedia untuk pilihnaraya akan datang. Itu agenda dan tumpuan utama saya," katanya.
Azmin yang ditemui TV Selangor selepas melaksanakan tanggungjawab mengundi di cabangnya di Gombak bagaimanapun tidak mahu merayakan kemenangan sebelum diisytiharkan Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) namun berterima kasih kepada ahli PKR yang menyokong beliau.
Beliau yang juga merupakan Ahli Parlimen Gombak dan ADUN Bukit Antarabangsa itu hampir pasti menggantikan penyandang Dr Syed Hussin Ali setelah mendapat majoriti  lebih 10,000 undi.
Mengulas mengenai rancangan Zaid untuk menubuhkan parti baru, Azmin percaya bahawa parti Zaid tidak akan diterima rakyat.

"Saya tak percaya rakyat akan tertipu dan ahli PKR cukup matang menentukan masa depan parti. Saya rasa dalam beberapa bulan ini, rakyat dapat menilai wajah dan karekter sebenar beliau. Beliau amat individualistik dan tidak dapat bekerjasama dengan orang lain dan saya tak fikir Zaid mampu mengetuai mana-mana parti," ujar Azmin.
Beliau turut melahirkan rasa syukur kerana pemilihan PKR sudah tiba fasa akhir sekaligus menolak dakwaan media arus perdana sebelum ini bahawa pemilihan itu akan gagal.

"Saya bersyukur kerana perjalanan pemilihan parti yang telah berjalan selama sebulan kini sudah sampai ke kemuncaknya telah berjalan dengan lancarnya tidak seperti yang dilaporkan media yang dikuasai oleh UMNO BN. Walaupun ada beberapa masalah teknikal dan pengurusan yang sedang diteliti JPP namun jumlahnya kecil jika dibandingkan dengan cabang yang berjaya melaksanakan proses yang cukup demokratik ini," katanya lagi.

No comments:

Post a Comment