Monday, December 6, 2010

Bekas pemain Red Warriors puji kerajaan PAS Kelantan, kesal dengan Presiden KAFA, Anuar Musa..

Masih terngiang2 lagi di benak fikiran penulis, Umno dengan para blogger gerombolannya menuduh kerajaan negeri Kelantan lepas tangan dan tidak membantu sukan bola khusus di negeri Kelantan...

Dakwa mereka lagi, Umnolah yang banyak berjasa menyumbang itu dan ini kepada pasukan bola Kelantan..Najib dan Anuar Musa diangkat menjadi hero setelah Kelantan menjuarai Piala Malaysia musim yg lalu...

Tak cukup dengan itu, dipolitiknya isu bola ini ketahap yg menjijikkan..piala diarak di dalam kempen Umno semasa berlangsung Pilihan Raya Kecil Galas, konon kemenangan Kelantan adalah dari sumbangan Umno...



Hari ini, bekas penyerang Kelantan sendiri mengakui kerajaan negeri Kelantan telah berjasa kepada mereka dengan sumbangan bonus sebanyak RM200,000..dlm masa yg sama melahirkan kekesalan terhadap presiden KAFA yang telah memungkiri janjinya sebelum ini...fikir2kan..


AKMAL RIZAL PUJI KERAJAAN PAS KELANTAN & KESAL DENGAN KAFA

KOTA BHARU – Bekas penyerang Kelantan, Akmal Rizal Rakhli Amengucapkan terima kasih kepada Kerajaan Pas Kelantan kerana memberikan bonus RM200,000 dan kesal dengan Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) yang didakwanya tidak berpegang kepada janji dan tidak adil dalam isu pembahagian bonus kemenangan Piala Malaysia musim lalu.

Akmal mendakwa, dia bersama lima lagi pemain tidak diberikan bonus kerana mengambil keputusan untuk meninggalkan pasukan Kelantan sebaik sahaja musim Liga Malaysia 2010 berakhir.



“Saya bersama Hairuddin Omar, Indra Putra Mahayuddin, Azizi Mat Rose, Nor Farhan Mohamad dan Syed Adney Syed Hussin tidak mendapat bonus sedangkan kami berada dalam skuad utama.

“Pada masa yang sama, saya mendapat tahu pemain yang kekal telah diberikan bonus kemenangan itu mengikut kadar tertentu tetapi saya berharap Presiden KAFA, Tan Sri Anuar Musa akan dapat menyelesaikannya selepas pulang daripada luar negara nanti,” dakwanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, semalam.

Difahamkan, pembayaran bonus mengambil kira persembahan dan gaji pokok pemain yang rata-rata dipercayai antara RM3,000 hingga RM20,000.

Sepanjang musim lepas, pasukan Kelantan dilihat sebagai skuad yang mantap tanpa sebarang masalah membabitkan pemain, bagaimanapun sebaik sahaja menjulang Piala Malaysia beberapa tonggak dikatakan akan berhijrah ke pasukan lain.

Dua pemain iaitu Akmal Rizal dan Hairuddin sah akan beraksi dengan Perak serta Negeri Sembilan, bagaimanapun kedudukan kapten pasukan, Indra Putra, Azizi dan Syed Adney masih belum diketahui biarpun desas-desus mengatakan mereka akan berhijrah ke T-Team.

No comments:

Post a Comment