Friday, January 28, 2011

MIMPI NAK CIUM BAU KAIN

INI TEPI KAIN YANG DI MIMPI KAN



















INI TEPI KAIN DISEBELAH BANTAL



LAPORAN CNN: NAJIB JAGA TEPI KAIN ANWAR, KATA PEMIMPIN PKR - minsider

Pemimpin kanan Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendakwa Najib Razak menyalahgunakan saluran diplomatik untuk “kepentingan peribadi” dengan meminta kerajaan Arab Saudi menyiasat Anwar Ibrahim berhubung pembiayaan pilihan raya.

Sedangkan, Najib selaku perdana menteri dan menteri kewangan enggan menyiasat aliran keluar wang haram yang didakwa mencecah RM888 bilion, yang lebih “mencemaskan”, kata pengarah strategi PKR Rafizi Ramli.

Rafizi berkata PKR sangat mual dengan tingkah laku Najib yang dilaporkan menekan kerajaan Saudi untuk menyiasat tuduhan bahawa Anwar dibiayai tokoh-tokoh Saudi.

“. . . sedangkan sehingga sekarang PM masih membisu apabila berdepan dengan desakan pelbagai pihak supaya siasatan lanjut dibuat mengenai aliran keluar wang haram RM888 billion antara tahun 2000 dan 2008 seperti dilaporkan GFI,” kata Rafizi yang juga ketua eksekutif Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor.

Dalam ulasannya pagi tadi, Anwar yang juga Anwar merupakan Penasihat Ekonomi Selangor mendakwa laporan CNN menyerlahkan “ketakutan dan rekayasa” Najib untuk menyekat kemaraan Pakatan Rakyat khususnya menjelang pilihan raya umum ke-13.

Anwar juga berkata beliau tidak terkejut sekiranya Perdana Menteri yang juga presiden Umno sanggup ke luar negara, bukan demi menarik pelaburan tapi semata-mata untuk menyekat dan mentohmahnya.

Laporan CNN itu muncul ketika tinggal tiga hari sebelum hari pengundian pilihan raya kecil kerusi DUN Tenang dan di tengah-tengah spekulasi negara bakal menyaksikan pilihan raya umum ke-13.

No comments:

Post a Comment