Wednesday, May 18, 2011

Cukup-cukupla makan duit Harusssss

saya tidak tahu berapa lama lagi saya boleh bertahan kerana umur saya sudah 72 tahun dan saya tak tahu apakah mungkin mampu lagi saya terus berkhidmat pada masa akan datang – Tan Sri Datok Seri Harussani
i
Sekonyong-konyong diberitakan khidmat Mufti Perak yang dah tua bangka (diakui sendiri empunya badan) telah disambung 3 tahun lagi. Harapan rakyat Perak untuk mendapat mufti yang lebih berdaya saing dan sayangkan Islam lebih dari bangsanya tidak kesampaian.
Entah sampai bila situa bangka ini mahu berundur diri kita pun tidak ketahui. Adakah sehingga berbagai penghinaan sudah ditimpa ALlah ke atasnya seperti Che Det nanti baru dia nak berundur? Cukup-cukupla makan duit rakyat yang susah. Aku haramkan duit dari sumber aku digunakan untuk memberinya makan.
‎”Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah diturunkan Allah, yaitu Al Kitab dan menjualnya dengan harga yang sedikit (murah), mereka itu sebenarnya tidak memakan (tidak menelan) ke dalam perutnya melainkan api dan Allah tidak akan berbicara kepada mereka pada hari kiamat dan tidak mensucikan mereka dan bagi mereka siksa yang amat pedih.” (QS Al Baqarah : 174)

No comments:

Post a Comment