Thursday, July 28, 2011

KHUSUS UNTUK MEDIA BARAT

KHUSUS UNTUK MEDIA BARAT



diperangkap oleh media antarabangsa
media barat cemburu kerana rosmah ada
cincin 24 juta ringgit kah kah kah



PERHIMPUNAN HARAM BUKAN AMALAN NEGARA MAJU : KHAIRY - meloya

REMBAU ; Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, adalah tidak benar bahawa perhimpunan haram menjadi perkara biasa dan diterima oleh masyarakat kota raya besar di negara lain.

Beliau berkata, memang wujud demonstrasi di bandar raya lain tetapi ia bukannya boleh diadakan sesuka hati, dan jika adapun, ia tidak menimbulkan masalah dan pesertanya tidak melakukan provokasi terhadap polis.

Dia berkata, hujah pembangkang kononnya kerajaan menyekat kebebasan bersuara ternyata tidak tepat kerana di Amerika Syarikat misalnya, penganjur demonstrasi perlu memohon permit untuk perhimpunan walaupun perlembagaan negara itu memberi jaminan mengenai kebebasan bersuara.

Khairy berkata, agenda pembangkang di negara ini dalam mengadakan perhimpunan adalah untuk melakukan provokasi terhadap polis dengan niat untuk menunjukkan keburukan pihak berkuasa jika polis bertindak balas.

"Perhimpunan haram yang dianjurkan tempoh hari sebenarnya sudah lari dari matlamat asal... tajuk dulu ialah untuk pilihan raya yang adil tetapi semasa berhimpun, sudah jelas bahawa mereka mempunyai motif politik yang buruk,” katanya. – Tiewnama

No comments:

Post a Comment