Sunday, August 15, 2010

Dinar & Dirham Kelantan: Puak Kapitalis Sakit Jiwa...

Media Perdana pro KERAjaan Pusat masih galak memainkan isu Matawang Syariah Kelantan, Dinar Emas & Dirham Perak. dalam setiap keluaran mereka, tak kurang dari 3 tajuk membincangkan hal Matawang Dinar dan Dirham Kelantan termuat dalam berbagai halaman.

Rata-rata - kondem. masih menekankan skop "bidangkuasa" mengeluarkan Matawang yang Sah tetapi langsung tidak membincangkan kebaikan dan kelebihan penggunaan Matawang Syariah dari sudut "ekonomi".

Nampak sangat ketakutan pihak pro Kapitalis dalam hal ini. 3 hari berturut-turut aku dok belek-belek lembaran Media Perdana pro KERAjaan, kebanyakannya memaparkan hasil temubual (sebenarnya lebih pada provokasi) dengan Dato' Paduka Haji Husam Musa, orang yang bertanggungjawab mengeluarkan idea Matawang Dinar dan Dirham.

Dalam banyak-banyak siri temubual ringkas, tak de pulak yang berani bertanya pada Dato' Haji Husam akan kebaikan dan kelebihan penggunaan Matawang Syariah ini. balik-balik dok tanya dari sudut "undang-undang". macamlah kepala bapak pemerintah Negara Malaysia ni ikut sangat undang-undang Negara Malaysia.

Paling aku dok tunggu-tunggu dalam masa 2-3 hari ni ialah, Media Perdana mana yang akan mendahului para penjilat menemubual Mantan Perdana Menteri Malaysia Tun Dr. Mahathir Mohammad. paling-paling bangsat pun aku nak dengar jugak mana-mana pemberita buat temubual dengan Che'Det, mintak pendapat dia berkenaan dengan hal ni.

Bukan kita tak tahu Che' Det dulu antara yang terawal mengilhamkan penggunaan Matawang Dinar dan Dirham di Malaysia bagi menangani masalah manipulasi Matawang Kertas dan ekonomi Negara Malaysia walaupun ianya tak pernah menjadi kenyataan. mungkin sebab terlalu ramai cukong-cukong darat berkampung di keliling Che' Det.

Hari ni, esok dan hari-hari seterusnya, kita akan terus dihidangkan dengan berita yang sama - Bidangkuasa pengeluaran matawang yang sah hanya boleh dibuat oleh KERAjaan Pusat melalui Bank Negara Malaysia.

Yag tu semua boleh pergi mampus. yang aku tau... rakyat Kelantan dah mula gunapakai Dinar dan Dirham sejak ianya mula dilancarkan oleh YAB Tuan Guru...

Kalau yang belum dapatkan lagi Matawang Syariah ni, boleh berjunjung ke Kedai Ar-Rahnu. untuk pengetahuan korang jugak, bagi Matawang Dinar, nilai yang tinggal buat masa ni cuma 5 Dinar (RM2,800.00) dan juga 8 Dinar (RM4,480.00). yang lain semua dah sold-out.

Pergi jahanam dengan UMNO/BN Kapitalis..!

No comments:

Post a Comment