Sunday, August 15, 2010

Petaka ke-2 ?

Menteri sharizat jalil seorang senator, menteri gila glamour, yang mana terlebih banyak sekular dari islamnya. hukuman yang di bawa ke kabinet sekali pandang nampak bagus dah hebat cuma uncle chua soi lek je yang tak setuju. 

maklumlah kerja uncle chua ialah penguji keberkesanan pil viagra dan boleh disaksikan dalam video lakonannya yang diedarkan secara percuma dijohor. sharizat sesekali tak akan membenarkan islam bertapak walaupun seinci bagi dirinya walaupun dia kata di solat ditetap tak akan memberikan imej yang baik kepada hukuman islam. 

hukum islam akan menyelesaikan semua masalah sosial yang sharizat jalil yang duk perjuangkan siang malam. walaupun sharizat mengatakan hukuman yang dia bentangkan ke kabinet mampu menyekat dari aktiviti pembuangan bayi tapi percayalah walaupun sekejam mana hukuman yang dibuat bukan berdasarkan hukuman allah ia tidak akan menyelesaikan masalah manusia.

hukuman kepada pembuang bayi, kenapa yang membekal benih tidak dikenakan sekali dalam hukuman itu jika sharizat benar benar peka kepada keadaan semasa dan melalui pemikiran kunonya itu. jelas sekarang hukuman hanyalah kepada ibu sahaja, padahal yang sedapnya kedua duanya. kenapa hanya ibu saja yang menerima padahnya. ini lah ketidakadilan dalam hukuman rimba yang dipersembahkan oleh sharizat. hukuman yang tidak menyeluruh. selaras hukuman agar nampak sikit kebaikannya walaupun jauh panggang dari api, ikan tetap tak masak dan akan menjadi buruk kerana kegagalan api membakar ikan. walaupun pelbagai kempen yang telah dibuat gejala sosial ini amat menakutkan semua pihak. buang bayi seolah dah jadi trend masa kini dan ianya disokong oleh pihak kerajaan kerana menyediakan tempat istimewa kepada pembuang bayi. memberi tempat kepada pembuang bayi seolah menyediakan tempat khusus dan menyenangkan kepada pembuang bayi dan kerajaan bersetuju dengannya.

kerajaan sepatutnya peka, jika hanya ibu bayi yang tertangkap, kerajaan dengan kerjasama polis sepatutnya mencari bapak kepada syaitan yang mana pandai menabur benih tapi tak mahu bertanggungjawab. dakwa mereka ini sebagai tindakan yang akan menakutkan sedikit. saban hari hanya ibu yang didakwa. bapak syaitan tidak didakwa kerana polis pun tak mahu campurtangan dan hanya senang kerja dakwa ibu kepada bayi yang dibuang. dimanakah keadilannya. cari kepada penabur atau perogol yang dibawah umur dakwa dan sumbat mereka kedalam penjara. jangan biarkan mereka bersenang lenang dengan angkara mereka. kerajaan terlepas pandang nampaknya walaupun memang diketahui kerajaan umno tak pernah ambik cakna pun dengan keadaan ini.(freetgnzone)

No comments:

Post a Comment