Tuesday, October 19, 2010

Menara Warisan Merdeka projek yang menguntungkan kata Najib

Bila ditanya tentang projek Menara Warisan Merdeka senang sahaja jawapan Najib, "projek Menara Warisan Merdeka menguntungkan" apa alasan langsung tak diberitahu oleh Najib. Alasan mudah Najib, sebab "Permodalan Nasional Berhad yang cadangkan sendiri". Senangnya jadi Perdana Menteri? Apa orang cakap pakai ikut saja? Sebab tu apa APCO cakap pun Najib pakai bantai ikut?

KUALA LUMPUR
: Pembinaan Menara Warisan bukan satu pembaziran tetapi projek menguntungkan yang dicadangkankan sendiri oleh Permodalan Nasional Berhad (PNB), kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Najib yang juga Presiden UMNO berkata demikian pada sidang media selepas menyampaikan taklimat kepada perwakilan parti pada Perhimpunan Agung UMNO 2010 di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini
. - Berita Hairan



Kalau dilihat pembinaan menara ini sememangnya menguntungkan pada pandangan Najib persoalannya akan menguntungkan siapa? Adakah rakyat akan mendapat keuntungan daripada pembinaan menara ini? Dari sudut mana keuntungan yang akan diperolehi oleh rakyat dan negara dari pembinaan menara ini?

Kalau pun ada sumbangan yang memberikan untung kepada rakyat dan negara, adakah keuntungan yang diperolehi itu berbaloi ataupun tidak? Itu yang perlu diterangkan kepada rakyat! Itu yang rakyat nak tahu! Namun sehingga kini Najib belum mengeluarkan sebab untuk pembinaan Menara Warisan itu. Kalau pun ada hanyalah jawapan dari menteri-menteri lain yang lebih kepada pandangan peribadi yang belum tentu lagi jangkaannya.

No comments:

Post a Comment