Thursday, December 30, 2010

NAJIB SOKONG KRISTIAN.NAJIB BUKAN ISLAM - PAS


YB Teresa Kok adalah satu contoh 'ustazah' haram yang berjaya ditarbiahkan oleh ustaz-ustaz PAS di Selangor. Tetapi apa yang difahamkan, kejadian ini sebenarnya telah dirancang oleh DAP dan juga PKR dalam usaha mencemarkan imej Datuk Seri Najib.

Najib hadir ke majlis berkenaan sebagai pemimpin negara yang beragama Islam. Mengetahui akan rancangan jahat puak pembangkang akan mengarahkan barua-barua Pakatan berada di tengah kesesakan para hadirin untuk mengambil gambar beliau yang berlatar belakang Salib.

Bagi mengelakkan timbulnya persoalan, Datuk Seri Najib mengambil langkah berwaspada. Khuatir isu lain pula timbul. Melainkanlah jika Datuk Seri Najib tergamak meraikan krismas dalam gereja, sudah tentu salib itu kekal di tempat sedia ada. Tetapi Datuk Seri Najib bukannya seperti YB Khalid Samad yang sanggup masuk gereja demi politik undi.


Arah buang salib, Najib digesa mohon maaf
Dis 30, 10 2:24pm
Kongsi

Ahli parlimen Seputeh Teresa Kok menuntut Datuk Seri Najib Razak supaya memohon maaf berhubung satu arahan daripada pejabat perdana menteri supaya membuang elemen keagamaan daripada satu majlis sambutan Krismas.

Teresa berkata arahan itu menetapkan supaya lambang salib disisihkan daripada satu majlis yang dihadiri Najib pada 25 Disember lalu.

Majlis berkenaan diadakan di kediaman ketua biskop gereja Katolik Kuala Lumpur.

Arahan berkenaan juga melarang berlakunya upacara sembahyang dan nyanyian lagu-lagu pemujaan di majlis anjuran Persekutuan Kristian Malaysia (CFM) itu, kata Teresa lagi.

Teresa yang juga exco kanan kerajaan Selangor menyifatkan arahan daripada pejabat perdana menteri itu merupakan satu tindakan yang "tidak menghormati" masyarakat Kristian.

"Arahan Pejabat Perdana Menteri itu adalah satu pengkhianatan terhadap (slogan) berbilang etnik, berbilang agama 1Malaysia yang dikhutbahkan dengan penuh ghairah oleh Najib," kata Kok dalam satu kenyataan hari ini.

Tambahnya, Najib perlu memohon maaf kepada CFM kerana "menyah-Kristiankan" majlis sambutan Krismas berkenaan dan menafikan kebebasan beragama bagi rakyat Malaysia.

“Arahan seperti itu daripada Pejabat Perdana Menteri menunjukkan betapa tidak ikhlas dan tidak sopan kelakuan Najib sebagai seorang tetamu," katanya.

Teresa juga berkata, beliau meragui sekiranya Najib tidak mengetahui bahawa pejabatnya sendiri telah mengeluarkan arahan berkenaan.

Sehubungan itu juga, beliau menggesa Najib mengeluarkan permohonan maaf secara terbuka dan mengarahkan kerajaan supaya menghormati tradisi Krismas dan hak rakyat Malaysia untuk bebas beragama.

“Saya harap Najib dan pejabatnya akan sedar bahawa ada makna mendalam bagi Krismas, melebihi Santa Claus dan salju dan makna mendalam itu perlu dihormati," katanya


Menyedari rancangan jahat mereka (PR) gagal, maka YB Teresa Kok mengeluarkan kenyataan di atas secara tidak langsungnya mencemarkan imej Datuk Seri Najib yang kononnya perdana menteri Malaysia bersifat rasis. Maka akan bersorak dan berguling-gulinglah ahli-ahli pembangkang khususnya PAS.

1 Malaysia merujuk pengiktirafan wujudnya kesepakatan menghormati sesama rakyat Malaysia berbilang bangsa dan agama. Namun 1 Malaysia bukannya membawa maksud Najib dan yang lain-lain pemimpin Islam harus menjadi kristian sewaktu perayaan Krismas atau menjadi Hindu sewaktu perayaan Deepavali ataupun bersama-sama meraikan adat keagamaan kristian sewaktu sambutan perayaan Krismas.

Demikian halnya di waktu Aidifitri atau Raya Aidiladha, semua rakyat berbilang kaum dialu-alukan meraikan bersama kunjung mengunjung majlis rumah terbuka untuk mengeratkan perhubungan sesama kita pelbagai bangsa dan agama. Tetapi sewaktu sembahyang sunat Hari Raya mahupun sewaktu majlis korban lembu, tidaklah pulak di suruh orang bukan Islam turut serta bersama.

YB Teresa Kok dan pemimpin Pas sebenarnya buat-buat tidak faham dengan maksud 1 Malaysia. Kalau pemimpin Pakatan khususnya PAS di jemput, siap mengikuti semua upacara keagamaan yang dijalankan seperti 'candle vigil', pakai pakaian kuning sami buddha, pegang gambar si mati dan sebagainya untuk? Meraih undi PRU 13 kononnya mereka pemimpin yang berjiwa rakyat tetapi tidak sedarkah rakyat mereka mempergunakan agama untuk agenda politik sempit pembangkang?

Kalau Datuk Seri Najib pergi, orang PAS akan kata:

"Najib sokong Kristiannn!! Najib bukan Isleee!!"

No comments:

Post a Comment