Tuesday, December 28, 2010

Rais Yatim, Sila Buat Penafian !!

Atau diam itu tandanya setuju...

"and now with talk in the Umno Blogs that the Minister who raped the Indonesian maid is Rais Yatim the government may be hard-pressed in covering up this scandal any further."

Sumber dari sini.

Saya merayu kepada menteri warisan agar buat penafian segera atau akhirnya akan berlaku fitnah yang sememangnya tidak diundang.

Jika sebelum ini berlaku fitnah BESAR terhadap ADUN Selising kononnya terlibat dengan skandal tangkap basah dalam koc keratapi kelas pertama, namun ADUN berkenaan sekurang-kurangnya telahpun membuat penafian walaupun belum mengambil tindakkan undang-undang terhadap si pengfitnah. Sedikit lewat tidak menafikan kebenaran.

Kini tibalah giliran menteri berkenaan untuk membersihkan namanya kerana telah terdapat tuduhan di merata blog dan laman sosial lain, membabitkan Rais Yatim(sepertimana dalam quote di atas) dengan skandal merogol amah - satu skandal yang sangat memalukan nama negara.  

Kita tidak prejudis dalam perkara serius ini, tetapi satu kenyataan media bagi menafikan tuduhan di atas adalah diperlukan bagi membersihkan nama Rais sendiri dan seterusnya membersihkan nama negara buat seketika. Tetapi ini tidak bermakna perogol VVIP terbabit harus dibiarkan bebas! Difahamkan, perogol VVIP itu masih lagi salah seorang menteri kabinet Najib, yang juga sebelum ini merupakan menteri kabinet bagi Perdana Menteri terdahulu iaitu Paklah.

Sebagai rakyat, jangan kita biarkan peristiwa yang berlaku melibatkan VVIP seperti Rahim Thambi Chik di Melaka dan Jamaludin Jarjis di dalam pub berulang dengan pesalah dibiarkan lepas dan masih lagi memegang jawatan tinggi dalam kerajaan. Begitulah juga dengan skandal Soi  Lek yang kini susuk tak bermoral itu masih diangkat menjadi presiden MCA.

Justeru itu, sekali lagi diingatkan kepada Rais Yatim, agar menafikan tuduhan perogol amah ini dengan segera. Atau diam itu tandanya setuju...

No comments:

Post a Comment