Saturday, January 8, 2011

Pemuda PAS siap sedia hadapi Tenang

Pemuda PAS menyelar pihak tertentu menggunakan fitnah dalam usaha untuk mendapatkan kemenangan dalam pilihanraya kecil Tenang, 30 Januari ini.
Ketua Pemuda PAS, Nasharuddin Hassan berkata, menabur fitnah bagi menjatuhkan reputasi lawan secara tidak bermoral dan tidak gentleman.
“Kempen dari parti-parti yang bertanding sewajarnya adalah untuk memberi maklumat dan membuat tawaran-tawaran yang positif kepada rakyat demi kepentingan mereka.
“Sangat tidak wajar apabila pilihanraya dijadikan medan untuk menyogok dan mengugut. Lebih malang medan demokrasi itu dicemari dengan fitnah dan tohmahan yang tidak berasas,” katanya.
Menurutnya,  Pemuda PAS  negeri dan kawasan yang bertugas diletakkan dalam keadaan siap siaga mendepani fitnah jahat yang dilancarkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.
Ini, katanya  adalah tindakan desprado yang hanya berusaha meraih simpati, sokongan dan pengaruh murahan.
Pilihanraya, tambahnya  adalah medan demokrasi untuk rakyat diberi kebebasan dan hak dalam memilih pemimpin mereka.
Justeru itu, katanya, suasana yang hormonis dan kondusif sangat diperlukan oleh pengundi agar mereka mampu membuat pilihan yang tepat tanpa sebarang tekanan dan gangguan yang boleh mengalih tumpuan mereka.
“Saya menyeru kepada semua pihak agar beraksi di gelanggang pilihanraya ini dengan mengamalkan pendekatan politik yang matang dan berhemah .
“Santuni pengundi, menangi hati mereka dan raih sokongan mereka secara positif dan informatif .
“Elakkan sebarang tindakan provokatif yang mencetus suasana tidak aman dan tenang justeru pilihanraya untuk memilih pemimpin bukan untuk beradu kekuatan fizikal,” katanya lagi.
Pilihanraya Tenang diadakan berikutan kematian penyandangnya, Datuk Sulaiman Taha dari BN bulan lalu.
PAS akan mengadakan mesyuarat bagi memilih calonnya untuk bertanding kerusi Tenang malam ini.

No comments:

Post a Comment