Saturday, May 31, 2014

Teluk Intan: 'Perang mulut' perayu undi

Proses pembuangan undi secara keseluruhannya berjalan dengan lancar walaupun ada kekecohan kecil di beberapa tempat.

Sejak bermula proses mengundi, calon DAP, Dyana Sofya Mohd Daud telah mula melawat tempat-tempat pembuangan undi.

Manakala penyokong daripada kedua-dua belah pihak bersama-sama merayu undi dalam usaha terkahir memujuk pengundi sebelum masuk ke pusat pengundian.

Kemeriahan terasa di semua pusat pengundian dengan pelbagai gelagat daripada perayu undi dengan aksi-aksi masing-masing.

Walaupun berlaku 'perang mulut' antara kedua-dua belah pihak, namun tidak ada kekecohan besar terjadi sebaliknya masing-masing bertindak matang menghadapi suasana tersebut.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengesahkan menerima beberapa laporan tentang provokasi yang berlaku namun ia dapat dikawal oleh pihak keselamatan.

BN dilihat kekurangan modal apabila masih mengharapkan 'seluar dalam' untuk menarik sokongan pengundi.

Berlaku juga tindakan berbaur lucah daripada Wanita Umno apabila menunjukkan aksi kurang sopan kepada perayu undi daripada kalangan petugas PAS namun tindakannya itu tidak diendahkan.

Pengarah Jabatan Pilihanraya Pemuda PAS Malaysia, Mohd Sany Hamzan ketika ditemui menggesa pengundi-pengundi keluar mengundi secepat mungkin bagi mengelak berlakunya perkara-perkara yang tidak diingini hingga menyebabkan tidak sempat untuk membuang undi.

Namun begitu, beliau berpuas hati dengan 'mood' pengundi ketika ini yang memberikan respon positif kepada DAP dan Pakatan Rakyat.

No comments:

Post a Comment