Wednesday, March 11, 2015

Nik Abduh sokong Ahmad Fathan

  • Nik Abduh sokong Ahmad FathanNik Abduh (tengah) ketika berbincang sesuatu dengan Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd Amar Abdullah (kanan) dengan Setiausaha Pas Negeri, Zulkifli Mamat.
 1 / 1 
KOTA BHARU – Walaupun calon PRK Dun Chempaka bukan terdiri daripada keluarganya, namun Ahli Parlimen Pasir Mas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz tetap memberi sepenuh sokongan kepada Ahmad Fathan Mahmood sebagai calon bagi PRK Dun Chempaka kali ini.

Menurutnya, pemilihan tersebut adalah yang terbaik bagi meneruskan khidmat kepada masyarakat Dun tersebut yang digalas arwah bapanya, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebelum ini.

Dalam pada itu, beliau ditanya mengenai pencalonan Ahmad Fathan yang dikatakan bukan dari keluarganya, Nik Mohamad Abduh berkata, itu bukan satu isu memandangkan ramai pemimpin yang layak dan telah dipilih oleh kepimpinan tertinggi Pas.

“Pada saya Dun ini yang layak, malah Ustaz Fathan pun terdiri daripada kepimpinan parti di Pengkalan Chepa, malah saya sokong hingga dua ratus peratus,” katanya kepada media di pusat penamaan calon di Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Pengkalan Chepa, semalam.

Menurutnya, beliau dan arwah Tok Guru tidak pernah meletakkan sesebuah tempat itu sebagai kawasan kepimpinan tradisi keluarga, sebaliknya diserahkan sepenuhnya kepada kepimpinan tertinggi untuk menentukan di mana dan siapa yang layak menjadi pemimpin di sesebuah tempat.

“Sebab itu bila saya ke Pasir Mas pun perkara biasa bagi parti, semuanya kepimpinan yang tentukan, itu tradisi yang lebih terbuka, kalau main isu keluarga ini ia akan jadi tertutup, dan itu bukan ajaran agama,” katanya.

No comments:

Post a Comment