Saturday, January 15, 2011

Strategi backfire!!

Sumber gambar: minaq jinggo

Padan muka. Strategi backfire!!

Mereka nak tunjuk yang mereka lebih Islam dari Islam orang lain. Kononnya, merekalah pejuang agama di Malaysia. Mereka guna isu agama untuk dapatkan mileage politik untuk TUAN yang mereka jilat.

Isu azan dan pembesar suara Masjid Al-Ikhlasiah, dijadikan modal untuk mereka main wayang. Tujuannya untuk memberi persepsi, merekalah pejuang agama Islam. Maka, berdemo sakanlah mereka dengan segala mak nenek poster dan banner. Gempak 1Malaysia!! Publisiti yang mereka idamkan telah diperoleh.

Malangnya, macam hangat-hangat taik ayam, tup-tup sejuk!! Tup-tup... senyap sepi!! Isu sudah selesai. Kenapa selesai??

Ha... ha... ha... Sebab, strategi tak kena!! Strategi failed!! Yang terkena ialah Putrajaya. Yang terkena ialah JAWI. Yang terkena ialah JAKIM. Aduh sakitnya. Terkena tepat tapi cepat-cepat mereka nafikan. Ngkau kata tidak. Aku kata tidak. Dia kata tidak.

Oleh itu, sudah...!! Jangan bising-bising lagi. Tutup cerita. Kemelut azan dan pembesar suara di Kampung Kerinci sudah selesai. Settled!!

Rupa-rupanya, yang mengadu ialah seorang peguam, ahli MCA pulak tu. Kini, dia sudah blah dari kawasan itu. Dia sudah berpindah kerana dia bimbang akan keselamatan dirinya. MCA pulak kata, mereka tak tau apa-apa. Jangan kerana nila setitik, MCA pula kena tanggung
akibatnya.

Aha... mereka sudah tersilap besar. Mereka sudah sedar... apa yang mereka sudah lakukan telah 'makan' diri sendiri. Oleh itu, cepat-cepat tutup mulut. Bisu dan matikan diri!!

Sekarang, ada pulak antara puak malaun yang bersuara.... jangan politikkan isu azan Masjid Al-Ikhlasiah. Jangan jadikan ia isu agama yang boleh melaga-laga kaum. Juga, jangan melaga-laga sesama umat Islam. Pulak dah....

Cara malaun twist isu ini, seolah-olah nak menyalahkan puak sebelah sini. Hai... ini dah lebih. Persoalannya sekarang, siapa yang mula mainkan isu ini. Ya, siapa empunya angkara?? Siapakah yang mula cuba tiupkan apinya?? Siapa yang mula terlalak terlolong??

Namun demikian, mungkin kerana sedar yang isu ini akan ada impak negatif pada puak gerombolan, maka kini... Jamil Khir berkokok. Zulbabwe dari Kulim berkokok. Berkokok untuk tutup angkara ke?? Atau... tutup untuk mengeliru dan memperbodohkan rakyat semua??

Hello... hello.... Berkokok ler hangpa sampai tak mau. Jangan ingat rakyat bodoh dan boleh tertipu serta terpedaya dengan kokokan sumbang hangpa. Rakyat tahu apa yang sebenarnya berlaku.

Apa-apa pun, kita hidup dalam sebuah negara yang masyarakatnya terdiri daripada pelbagai kaum dan agama, mesti ada sikap toleransi sesama kita. Kita respek hak agama satu sama lain. Bukan apa, kita mahu rakyat Malaysia hidup aman dan sejahtera.

Satu nasihat kepada para balaci puak sebelah sana. Kalau atur strategi... pastikan ia tidak 'makan' diri sendiri lagi. Kalau asyik termakan diri..... nanti mati!!

No comments:

Post a Comment