Saturday, May 28, 2011

UMNO PERLU DIGANTI KERANA UMNO SUDAH PARAH - PESURUHJAYA PAS PERAK

PAS perlu menggantikan UMNO keranaUMNO  kini sudah semakin parah. Malah UMNO sendiri tidak mampu membantu dirinya sendiri apatah lagi ingin membela rakyat. Demikian telah dinyatakan oleh Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Hussin semasa merasmikan Karnival PAS Untuk Semua di Pusat Aktiviti Sosial, Chenderong Balai dekat sini.

"Dalam sirah , Rasulullah SAW sendiri bertungkus lumus selama 13 tahun untuk menggantikan kerajaan jahilliyyah."
Ustaz Abu Bakar bersama Hj. Osman dan Ustaz Mustafa.


YB Anuar bersama Pengarah Program, Sdr. Rizal.

"Jadi slogan PAS Ganti UMNO bukan sekadar slogan dan retorik semata-mata malah kita kena ada strategi bagaimana dapat menggantikan UMNO pada PRU13 nanti khususnya untuk mengambil semula negeri Perak dari BN," tambah beliau dengan disambut laungan takbir.

Oleh itu, PAS mulai sekarang perlu menunjukkan kemampuan dan keupayaan dalam segenap aspek bukan hanya politik malah ekonomi, kebajikan, pendidikan dan sebagainya.

"Malah Rasulullah sendiri pernah diejek tidak mampu mentadbir negara."
Ustaz Mustafa memimpin bacaan doa.

Sdr. Rizal menyampaikan ucapan aluan.


"Gerak kerja menjatuhkan UMNO adalah satu kewajipan bagi setiap ahli PAS oleh itu setiap ahli PAS perlu bergerak dari sekarang bersiap sedia menghadapi PRU13 yang akan diadakan pada bila-bila masa sahaja," ujar beliau lagi.
Hadirin yang hadir termasuk wakil DHPP Perak.

Muslimat menadah tangan berdoa.

Beliau memuji usaha-usaha kebajikan yang dilakukan oleh parti khususnya Unit Amal yang kini sering mendahului UMNO dari segi usaha kebajikan.

Akhirnya, beliau berharap ahli PAS akan dilihat masyarakat sebagai individu yang serba boleh dan cemerlang.
Ustaz Abu Bakar melancarkan gimik pelancaran Skuad Kebajikan DUN.


Pesuruhjaya menyampaikan baju Skuad Kebajikan kepada wakil Pasir Salak.

Hj. Mohamad Akram mewakili Skuad Kebajikan DUN Teluk Intan.

Kemudian, Ustaz Abu Bakar telah melancarkan Skuad Kebajikan DUN Perak. Beliau juga telah menyerahkan baju T kepada setiap wakil Skuad Kebajikan DUN kawasan-kawasan. Ia adalah usaha di bawah Lujnah Kebajikan PAS Perak.

Selepas itu beliau telah meluangkan masa melawat ke setiap gerai di tapak karnival. Menurut Pengarah Karnival PAS Untuk Semua, Sdr. Rizal Ayub, karnival peringkat zon selatan kali ini telah mencatat pertambahan bilangan gerai berbanding karnival yang sama di peringkat zon utara dua minggu lalu. Menurut beliau sebanyak 88 gerai telah disediakan bagi karnival kali ini.
Ustaz Abu Bakar melawat gerai-gerai.

Ada sesuatu yang menarik minat Ustaz Abu Bakar.


YB Anuar turut mendengar penerangan daripada seorang peniaga.

Turut hadir dalam majlis perasmian karnival ialah Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak Ustaz Mustafa Shaari, Pengerusi Lujnah Ekonomi PAS Perak Hj. Osman Masri dan ADUN Changkat Jong YB Hj. Mohd. Anuar Sudin.

No comments:

Post a Comment