Wednesday, August 10, 2011

Percaya Tak? Disangka Mengandung Rupa-rupanya Ular Membesar di Dalam Perut Wanita Pakistan

Lahore: Aneh tetapi benar. Seorang perempuan Pakistan mengaku mengandung seekor ular besar di dalam perutnya.  Menurut laporan media Pakistan, baru-baru ini, perempuan berusia 50 tahun bernama Rasheedan Bibi yang berasal dari Saggar, Lahore utara, mengaku secara tidak sengaja tertelan anak  ular kecil  yang berada di dalam air minumannya beberapa bulan lalu.

Namun setelah beberapa minggu, perut Rasheedan mulai membesar secara luar biasa, dan ia yakin bahawa dirinya hanya hamil.  Dengan perutnya yang terus tumbuh membesar, ia juga mengaku kesakitan. Setelah tujuh bulan perutnya membesar, Rasheedan akhirnya mencari bantuan perubatan dan pergi ke rumah sakit untuk memeriksa  perutnya.

Menurut Rasheedan, staf rumah sakit sudah menggunakan ultrasound  untuk melihat apa yang tumbuh dalam dirinya dan mengatakan ada seekor ular besar yang melilit isi perutnya.
Rasheedan wanita yang berasal dari latar belakang keluarga miskin itu segera meminta bantuan dengan pihak berkuasa tempatan  agar dapat membantunya mendapatkan pengubatan operasi pengeluaran ular besar itu.  

Menurut seorang pengomen dalam akhbar berkaitan, berita ini berkemungkinan palsu.  Asid di dalam perut manusia tidak akan membenarkan ular untuk hidup, apatah lagi hidup dan membesar. [TheMorningStar.co.uk]

No comments:

Post a Comment