Tuesday, October 16, 2012

Kisdar: PAS Perak sedia bertemu kerajaan negeri


PAS Perak mengalu-alukan kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, ICT, Sumber Manusia, Sains dan Teknologi Negeri Perak, Datuk Mohammad Zahir Khalid untuk memberikan penjelasan berhubung pertikaian pengiktirafan program pengajian dan kesahihan penandatangan pada sijil graduan dan  transkrip Kolej Islam Darul Ridzuan (Kisdar) melalui media massa baru-baru ini.

 Koordinator Jawatankuasa Strategik dan Isu PAS Perak, Dr Raja Ahmad Iskandar Al-Hiss berkata, merujuk muka surat depan akhbar Sinar Harian pada 13 Oktober yang lalu, Zahir jelas mempelawa mana-mana pihak untuk bersemuka bagi mendapatkan penjelasan di atas beberapa persoalan yang hangat diperkatakan.

“Kami bersedia untuk mengutarakan persoalan-persoalan dan mendapatkan maklum balas serta kepastian timbulnya masalah tersebut,” katanya kepada Harakahdaily.

Katanya, PAS Perak  menyambut ruang untuk mendapat penjelasan terus daripada pihak yang bertanggungjawab termasuk Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir sendiri.

“Kami inginkan penjelasan berikutan timbul isu yang diperkatakan dan kami sememangnya menunggu penjelasan yang ingin diberikan.

“Kami menyerahkan kepada pihak kerajaan negeri sama ada melalui Datuk Seri Zambry ataupun Datuk Zahir bagi menetapkan tarikh yang sesuai bagi maksud memberikan penjelasan tersebut,” jelas beliau.

Naib Ketua Pemuda PAS Malaysia itu menjelaskan, PAS Perak berharap Kerajaan Negeri benar-benar serius dan ikhlas untuk memberikan penjelasan dan bukannya mempolitikkan isu pendidikan semata-mata.

No comments:

Post a Comment