Friday, October 24, 2014

Fitnah Akhir Zaman: Video lucah mirip Azhar Idrus dinafikan pembantu


Video lucah yang sedang hangat diperkatakan pengguna media sosial menyerupai pendakwah terkenal Azhar Idrus dinafikan pembantunya, Zulkifli Wahab. Zulkifli berkata, penyebaran video berkenaan berniat jahat dan merupakan usaha bagi memburukkan institu
i ulama di negara ini. "Bukan, jangan percaya. Itu adalah usaha terancang pihak tertentu untuk menjatuhkan bukan saja Azhar tetapi juga golongan ulama di negara ini. Kebelakangan ini seperti sudah wujud trend untuk menjatuhkan golongan ustaz dan ulama ini.
“Pihak yang berkenaan seperti tidak senang duduk apabila melihat masyarakat Islam di Malaysia sekarang semakin suka dan rajin ke majlis ilmu hingga program ceramah agama dan dakwah sudah menjadi fenomena sekarang,” katanya kepada Harian Metro. Zulkifli berkata, pelbagai usaha yang dilakukan pihak tertentu untuk mencemari institusi ulama termasuklah program memegang anjing.
Katanya, Azhar yang popular itu masih meneruskan program ceramah seperti biasa dan tidak terjejas dengan penyebaran video palsu itu. "Justeru, pihak tertentu sengaja merancang usaha kotor ini untuk menjatuhkan ulama dan memesongkan akidah umat Islam di negara ini.
"Ia termasuklah program 'I Want To Touch A Dog' di ibu kota baru-baru ini. Mereka akan buat apa saja untuk merosakkan umat Islam," katanya kepada akhbar itu. Media sosial sejak semalam tersebar video berdurasi kurang seminit itu memaparkan wajah seorang lelaki yang seakan-akan Azhar melakukan hubungan seks bersama seorang wanita.

No comments:

Post a Comment