Saturday, February 1, 2014

Khairy sayang Chong Wei, tidak izin bertanding di Kajang


KUALA LUMPUR: Ketegasan Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin (KJ) yang tidak sekali-kali membenarkan Chong Wei dipilih sebagai calon BN di Dun Kajang dengan alasan pemain badminton itu adalah harta negara seharusnya dikalungkan pujian.

Bagi blogger Shahbudin Husin, Khairy nampaknya sangat sayangkan masa depan dan reputasi gemilang Chong Wei serta mahukan ia kekal dalam sanjungan rakyat sampai bila-bila.

“Memilih Chong Wei sebagai calon sebenarnya adalah membunuh reputasi dan masa depannya,” tulis beliau di dalam blognya.

Bagi beliau, sekiranya benar ingin menghargai jasa dan sumbangan Chong Wei kepada negara selama ini, sebaik saja bersara nanti, jaguh badminton negara itu sepatutnya dilantik sebagai Senator supaya beliau sekurang-kurangnya boleh bersuara dan memberi idea di peringkat tertinggi mengenai kemajuan sukan negara.

“Jika tidak cukup dengan itu, selepas dilantik sebagai Senator, Chong Wei juga boleh pula dilantik sebagai Timbalan Menteri Belia dan Sukan, sebagai orang nombor dua kepada KJ,” tulisnya lagi.

Bayangkan betapa bersinarnya Kementerian Belia dan Sukan apabila kementerian itu diterajui oleh KJ dan dibantu oleh Chong Wei.

Menruutnya, itulah sebenarnya cara yang betul untuk menghargai dan membalas jasa Chong Wei selama bertahun-tahun beliau mencurahkan keringatnya mengharumkan nama negara melalui dunia badminton dan bukannya dengan menyediakan ‘tali gantung’ di Kajang sebagai anugerah kepada persaraannya.
Baca lagi

No comments:

Post a Comment