Saturday, February 1, 2014

Najib sesuai jadi pemimpin ketika aman walaupun berdarah bangsawan

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak kini bukan saja dipertikai dan diragui oleh rakyat biasa, malah sudah banyak kelompok yang sebelum ini memberi sokongan kepadanya sudah menarik brek tangan masing-masing dan mulai terbuka mengkritik serta mempertikaikannya.

Bagi blogger Shahbudin Husin, meskipun Najib mempunyai ramai penyokong dah kelihatan menonjol, tetapi semuanya itu bukan kerana kualiti kepimpinan atau ketegasannya dalam menyelesaikan masalah.

“Penonjolannya lebih terapung kerana keupayaannya mewujudkan rangkaian dan menjaga penyokong serta mereka yang setia dengan sikap kemurahan hati dan sedia menolong mereka yang datang meminta bantuan dengannya,” tulisnya di dalam blog http://shahbudindotcom.blogspot.com/ semalam.

Menurutnya, dalam banyak isu kritikal yang berlaku dalam negara sejak dulu, ketegasan Najib hampir tidak menonjol.

Beliau berpandangan, dengan darah bangsawan yang mengalir dalam tubuh, Najib sebenarnya lebih sesuai menjadi pemimpin ketika aman dan bukannya dalam suasana krisis.

Sebab itu, katanya daripada kekurangan majoriti 30 kerusi dalam pilihan raya 2008, jumlah itu makin berkurangan kepada 23 kerusi sahaja dalam pilihan raya 2013 lalu.

“Kebarangkalian untuk majoriti terus berkurang atau mungkin kalah terus tidak dapat ditolak lagi jika Najib terus berada di kedudukannya sekarang,” tulisnya lagi.

No comments:

Post a Comment