Thursday, November 28, 2013

Adil ke, isteri tak tutup lengan, suami masuk neraka?


"Sebelum kita jawab soalan di atas, kenapa tidak ada yang bertanya, terutamanya orang Melayu, adil ke PDRM saman ibu bapa jika anak mereka menunggang motosikal tanpa lesen?

ALLAH itu Maha Adil, Dia beri kita mata, mulut, otak dan tak terkira lagi nikmatnya. Dengan nikmat yang terlalu banyak Dia berikan, takkan kita tak boleh ikut arahanNya untuk menutup aurat demi kebaikan kita suami isteri?

Takkan semua suami-suami yang berfahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah tidak boleh menggesa atau menasihati isteri masing-masing menutup aurat dengan sempurna.
Tak kesian ke para-para isteri yang berfahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah, jika lengan didedahkan pun boleh sebabkan suami-suami masuk neraka, apatah lagi mendedahkan rambut?
ANAK TIADA LESEN, IBU BAPA KENA SAMAN
KUALA TERENGGANU: Polis mengeluarkan saman terhadap 68 ibu bapa dan penjaga kerana membiarkan anak mereka yang tidak mempunyai lesen menunggang motosikal.
Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Zamri Shamsuddin, berkata saman berkenaan dikeluarkan sepanjang Ops Lumba Haram dan Motosikal yang dilaksanakan polis trafik daerah Kuala Terengganu yang diketuai Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik daerah, Asisten Superintendan Mohd Faudzi Muhammad, selama dua hari mulai Jumaat lalu.
Sumber: Berita Harian, 11 Februari 2009
“Ada dua golongan ahli neraka yang belum pernah aku (Nabi Muhammad SAW) melihatnya, iaitu; kaum lelaki memegang cemeti seperti ekor sapi yang mereka gunakan untuk memukul orang lain, dan wanita–wanita yang berpakaian tetapi mereka (sebenarnya) bertelanjang (pakaian tiada menutup aurat kepala dan badan sebagaimana yang diperintahkan oleh agama), yang berjalan melagak menggoyangkan bahu, kepala mereka seperti bonggol unta yang condong. Mereka tidak boleh masuk syurga, bahkan tidak boleh menghidu baunya, padahal bau syurga itu sebenarnya dapat dihidu dari jarak sekian, sekian (yang cukup jauh).” (Hadits riwayat Muslim)
"

No comments:

Post a Comment