Saturday, January 25, 2014

Inilah guru yang arahkan murid makan rumput



Guru Chen Yan Yan dan murid yang dipaksa menjadi 'lembu'

Kalau sebelum ini kita lihat laporan polis terhadap seorang guru yang secara melampau denda anak muridnya menjadi 'lembu', kali ini kita lihat wajah guru terlampau tersebut. Dia dikenali sebagai Chen Yan Yan, guru bahasa Inggeris di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) di Sungkai Perak. 


Aznil turut 'hangin'!!

Ketika kejadian Khamis lalu, dia mendenda dua murid tahun empat demgan menggantungkan loceng di leher dan dipaksa makan rumput seperti lembu hanya kerana kedua-dua murid berkenaan tidak menyiapkan kerja sekolah.

Ibu yang terkejut dengan kejadian tersebut, Yarnis Kasuma Dewi Zainal Abidin, 32, membuat laporan polis di Balai Polis Sungkai berhubung tindakan melampau guru tersebut.

Yarnis Kasuma Dewi berkata anaknya kini trauma dengan kejadian itu berikutan dikutuk dengan panggilan 'lembu' oleh rakan sekelas dan sekolah.

"Ketika buat laporan polis, guru bahasa Inggeris terbabit bersama guru besar turut hadir dan mereka mengaku melngenakan hukuman denda tidak masuk akal berkenaan dan kemudiannya meminta maaf.

"Lebih memeranjatkan kami, guru sekolah juga mengaku hukuman menggantung loceng di leher sudah beberapa kali dikenakan terhadap beberapa murid sekolah berkenaan sebagai denda jika tidak membuat kerja sekolah," katanya dalam sidang media sebelum ini.

Tindakan melampau guru berkenaan tidak boleh dilepaskan begitu sahaja dengan hanya meminta maaf. Tindakan wajar perlu dikenakan. Gambar - Berita TV3

Baca juga : Kisah pelesit di KUIN"

No comments:

Post a Comment