Saturday, January 25, 2014

Najib sedih kenyataannya pasal kangkung dipermainkan


Ahad lalu, Najib bercakap mengenai bagaimana kerajaan tidak patut dipersalahkan kerana harga ikan dan sayur-sayuran yang tidak menentu, yang menurutnya bergantung kepada cuaca.

Tambahnya, pengkritik menyalahkan kerajaan kerana harga makanan yang mahal tetapi tidak pernah memuji kerajaan apabila harga turun, dengan memetik kangkung sebagai contohnya.

Kenyataan beliau itu menjadi bahan ejekan di Internet.

Sensasi ekoran ucapan perdana menteri berhubung penurunan harga kangkung kemudiannya menarik perhatian media antarabangsa apabila agensi berita BBC bawah segmen trending beritanya, melaporkan bagaimana Najib dikritik kerana mengeluarkan kenyataan itu.

Lihat video ucapannyanya di SINI

Mengulas isu 'kangkung' yang ditimbulkan sesetengah pihak susulan penjelasannya sebelum ini berhubung harga barang, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata perkara itu tidak patut dipermainkan.

Menurutnya, sayuran itu hanyalah contoh barangan yang digunakan ramai orang.

"Saya suka makan kangkung, anda semua suka makan kangkung... (sebab itu) saya beri contoh yang semua orang makan. 

"Kalau saya beri contoh seperti burung puyuh, orang tertentu sahaja makan.

"Tidak seharusnya contoh itu dipermainkan oleh sesiapa kerana saya beri contoh sebagai prinsip 'supply and demand' (penawaran dan permintaan) yang tentukan harga sebahagian daripada barang makanan yang kita tidak kenakan harga kawalan," katanya.


Ha..ha..ha... kesiannya kat dia.. tak payah nak sedihlah Najib.. sepatutnya beliau sedar kenapa kesilapannya dipermainkan oleh majoriti warga internet dan faham apa makna disebalik serangan itu..

Maknanya rakyat dah menyampah dengan dia, jadi eloklah letak jawatan dan digantikan dengan lain-lain pemimpin UMNO/BN yang ada...

Tapi Najib bohong bila dia kata harga kangkun turun.. lihat di SINI

No comments:

Post a Comment