Wednesday, April 9, 2014

Parti Bogel : Dah Kantoiii baru ambil tindakan.. Bukti DBKL Tak Buat Kerja.?

Pusat hiburan berkenaan sebenarnya sudah menganjurkan parti seumpamanya hampir setiap minggu sejak setahun lalu.
Kuala Lumpur: Hadiah satu tong arak dan baucar mencacah tatu. Itulah yang ditawarkan penganjur parti bogel untuk pemenang pertandingan tarian lucah dijadualkan Jumaat ini di pusat hiburan terkenal di Jalan Ampang, di sini dan lebih teruk iklan berkenaan disebarkan terang-terangan tanpa mengambil kira sensitiviti masyarakat tempatan.

Iklan memaparkan wanita berpakaian bikini dengan aksi mengghairahkan di samping lukisan perempuan menutup buah dada di sudut atas iklan itu mula tersebar di laman sosial sejak semalam.

Berlatar belakang warna matahari terbit, parti diberi nama ‘Topless Friday Beach Party’ itu, mengandungi tawaran melampau untuk menarik pengunjung termasuk digalakkan berbogel, kod pakaian iaitu berbikini (perempuan) atau boxer (lelaki) sambil memberikan peringatan lebih menjolok mata lebih digalakkan, jika berpakaian dikenakan caj RM35, minuman arak percuma untuk wanita manakala bagi pemenang tarian lucah menerima hadiah satu tong arak dan baucer mencacah tatu.

Parti dianjurkan di pusat hiburan berhampiran Kampung Berembang di sini, yang jelas tidak bermoral dan dijadualkan bermula jam 8 malam hingga kemuncaknya jam 12 tengah malam itu juga akan dimeriahkan beberapa deejay ternama di ibu kota.
ANGGOTA penguat kuasa DBKL menurunkan iklan parti liar di Jalan Ampang.

Menurut seorang pekerja enggan dikenali berusia 40-an, pusat hiburan terbabit sebenarnya sudah menganjurkan parti seumpamanya hampir setiap minggu sejak setahun lalu. HM

Isu Parti Bogel - Bukti DBKL Tak Buat Kerja.
DBKL ingat orang nak puji dia le tue kalau dia dok cerita kat media apa tindakan yang dia buat untuk menghalang penganjuran parti bogel tue.

Silap la lue DBKL.

Aku haram takde rasa nak memuji tindakan siput ko tue.

Kata DBKL ;

Berdasarkan siasatan yang dijalankan disahkan aktiviti ‘Topless Friday Beach Party' akan dianjurkan oleh Tetuan Nihonkan Sdn. Bhd di ‘The Pool', 347, Jalan Ampang, di sini pada 11 April (Jumaat).

Demikian dinyatakan Unit Media Jabatan Perancangan Korporat Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), hari ini.

Menurut kenyataan itu, semakan jabatan juga mendapati tidak ada sebarang permohonan untuk menjalankan aktiviti sebagaimana di atas dibuat kepada pihak DBKL.

“Walau bagaimanapun, sekiranya permohonan lesen dibuat ianya tidak akan diluluskan memandangkan ianya tidak selaras dengan garis panduan pelesenan,” jelas kenyataan itu.

Kenyataan itu menambah, penganjur juga didapati telah pun mempamerkan iklan tanpa kelulusan lesen daripada DBKL.

Justeru, DBKL akan mengeluarkan surat tunjuk sebab kepada penganjur dan mereka diberikan tempoh selama 7 hari untuk mengemukakan representasi bertulis mengapa kelulusan lesen premis dan Lesen Hiburan serta lain-lain lesen mereka tidak boleh dibatalkan ekoran kesalahan di atas.

Di samping itu juga, DBKL akan mengarahkan agar premis di atas ditutup selama 7 hari mulai malam ini (8 April) bagi memastikan mereka sentiasa mematuhi syarat yang ditetapkan oleh DBKL.
HD

Yang bermaksud ;

1. Hanya akan tutup selama 7 hari jer.

2. Kemudian mereka masih diberikan peluang untuk buat perniagaan yang sama apabila DBKL hanya minta surat tunjuk sebab bukannya DBKL membatalkan terus lesen mereka2 pun.

Ingat orang BODOH sangat ke? Bila dah kena macam neh, lainkali mereka akan buat promosi tertutup pula. Bukan susah sangat pun.

Dan lagi satu, bila orang komplen baru la melalak2 nak siasat, pantau dan ambil tindakan sebagainya. Tapi sebelum neh?

Alasan paling klise nak mampos yang depa akan bagi ialah, benda dah kecoh kat media sosial, memang la mereka akan ambil tindakan. Sebelum neh tatau sebab tak diwar2kan pun. Actually, yang sebenarnya buat kerja sebab benda tue dah dikecohkan di media sosial. Kalau tak dikecoh2kan?

Ingat bodoh sangat ke penganjur parti bogel tue? Depa takan bodoh2 nak buat promosi besar-besaran kalau takde pengalaman melakukan event yang sama dengan cara promosi yang sama. Takan nak rugi pula kan?

Benda2 macam neh DBKL patut boleh pantau sendiri sebab korang yang bagi lesen hiburan kan? Jadi pantau la cara mereka beroperasi. Dan lagi satu, hakikatnya rakyat yang kecoh2kan di media sosial sebab takde saluran nak kemukakan aduan dan dimana aduan2 tersebut akan diperhalusi dan diambil tindakan segera.

No comments:

Post a Comment