Tuesday, July 5, 2011

Ceramah .Timbalan Presiden Pas.Hj Mad Sabu


4hb July2011:program Ceramah anjuran Pemuda Negeri yang pada awalnya dijadualkan di Tapak Dataran Batu 9.akhirnya dipindahkan ke Markas Pas Bukit Cempedak,Kerana Polis berjaya mendapatkan Perentah Mahkamah menghalang ceramah di Tapak tersebut.

4hb july petang sekitar jam5 sebanyak 9 trak Polis LSf dan Fru siap dengan water canon berkumpul di Dewan Bunga raya Changkat Jering,dan mereka bergerak ke Tapak Lokasi sekitar jam615 petang menampal perentah Mahkamah dikawasan sekitar itu bersiap sedia bagaikan akan berperang,dengan siapa entahle..(kekadang sedih dan kasihan mendengar makihamun rakyat kepada anggota Polis yang dijadikan Mangsa oleh Pihak Pihak tertentu khasnya UMNOBN...gaji dari duit Rakyat tapi menjadi balaci UMNOBN).

Akhirnya atas arahan penganjur, majlis itu diPindahkan ke Markas Pas Kawasan Bukit Gantang yang sekitar 4 km dari tapak asal.Bermulalah episod baru dalam Usaha Polis menghalang Rakyat dari menghadiri majlis itu.


persiapan awal dan mengejut petugas dari semua peringkat..

Road Blok: 1 dipekan changkat Jering berhadapan Kelinik Changkat Jering
2 Road Blok di simpang Tiga kepala Bukit batu 9
3 Pekan Changkat Ibol
4 Simpang sg Petai
5 kg Senduk
6 Pekan Bukit gantang
7 hadapan Kubur Kg Kubu 300 meter sebelum sampai Markas Pas.

soalnya KENAPA perlu sebanyak ini dan begitu ramai anggota digunakan untuk mengagalkan Program itu..?Dari Ratusan Polis diluar,terdapat sekitar +40 orang Polis dan SB dalam himpunan rakyat disekitar majlis itu.(kan lebih elok seramai itu punya anggota digunakan untuk membenters jenayah yg macam macam diluar sana..?ingat dan sedarke mereka yang gaji mereka yang digunakan untuk menyara anak bini mereka dibayar dari Duit yang dikutip dari hasil wang Rakyat..!

bersambungdibawah:komen dan luahan rakyat:




abang mad berpeluh..selepas ceramah dan naik seriau juga dibawa naik motor oleh petugas ke Tapak ceramah.

Komen-komen dan luahan Rakyat yang menghadiri majlis itu secara terus ,mesej dan panggilan kepada saya.

1 : Polis tahan dan minta ic dan lesen memandu catit semua maklumat
2: Rakyat terdengar arahan melalui walkie talkie:TAHAN SEMUA,CATIT,DAN CHECK 100% LAMBATKAN PERGERAKKAN MEREKA.
3: Polis: Ceramah Haram tiada permit tidak boleh pergi kesitu ,balik.
4: Jangan pergi kesana ada Perentah Mahkamah:(mangkuk hayun punya polis..perentah mahkamah di Dataran Batu 9.)
5: semasa kereta DS Nizar melalui sekatan dekat kubur kg Kubu..seorang anggota dengan senyum melambai tangan minta jalan tetapi disebaliknya ada seorang lagi anggota jerkah..TAHAN TAHAN...pemandunya lalu terus buat dak aje.
6: Seorang wanita yang berdekatan dengan markas berjalan kaki untuk ke majlis turut ditahan Polis:balik, ceramah haram tak boleh hadir/wanita: apa hak awak halang saya nak pergi dengar/polis piang:Diam membisu./wanita: suka hati sayale, nak dengar ceramah umnoke ceramah Paske, siapa awak utk menghalang sambil terus berlalu ke majlis ceramah.
7: Sekitar jam 11 malam 3 trak FRU membunyikan loceng dan menuju ke Jalan Changkat Ibol dari simpang kepala Bukit akhirnya hilang entah mana:provoke le itu.
8: ramai juga yang menalifon diarahkan balik kerana ceramah tiada permit

dan macam macam lagi kerenah polis yang diperdengarkan pada kami...
aduh aduh kenapa biarkan diri anda dijadikan Bodoh Piang sedangkan dikebanyakkan negara negara luar sebarang perhimpunan dan ceramah dilayan secara saksama oleh Pihak keselamatan siap diberi kawalan lalulintas tanpa mengira pemerentah atau pembangkang hatta negara Filipina yang dikatakan kurang maju dari malaysia pun mengamalkan pendirian yang adil bila melibatkan soal perhimpunan Rakyat..

No comments:

Post a Comment