Friday, February 12, 2010

Kapal TAK BOLEH Selam: Jurutera Perkapalan Disaran Berkursu...


 
Klik imej untuk gambar besar
Panglima Tentera Laut, Tan Sri Abdul Aziz Jaafar mengesahkan terdapat kerosakan kecil pada sistem saluran air bertekanan tinggi pada kapal selam pertama negara, KD Tunku Abdul Rahman menyebabkan aset strategik itu tidak boleh menyelam kerana dikhuatiri membahayakan.

Bagaimanapun beliau berkata, kerosakan mekanikal yang dikesan pada 7 Januari lalu ketika kerja-kerja penyelenggaraan dilakukan di Pangkalan Kapal Selam, Teluk Sepanggar, Kota Kinabalu, Sabah itu tidak membimbangkan kerana hanya melibatkan sistem sokongan kapal.

"Kerosakan itu melibatkan bahagian yang menyalurkan tekanan air keluar masuk dan ini menyebabkan kapal tersebut gagal dilancarkan ke bawah permukaan air. Ia berlaku ketika kapal selam berada di limbungan kering dan bukannya semasa operasi,'' katanya.
Menatang Kapal TAK BOLEH Selam ni boleh memuatkan anak kapal seramai lebih kurang 31 orang dalam 1-1 masa... tapi kita tak payah risau sebab katakanlah "kalau" Kapal TAK BOLEH Selam ni rosak dalam masa operasi, tak ada sorang pun anak kapal akan mati lemas sebab ini ialah Kapal TAK BOLEH Selam... kot mana-mana pun dia TAK KAN boleh tenggelam.

Jurutera Kapal Mewah, Kapal-Kapal Dagangan, Kapal Kargo dan segala jenis Kapal termasuk sampan diseluruh dunia disaran supaya mengambil kursus "Kejuruteraan Kapal TAK BOLEH Selam" di 1Malaysia sebab hanya di 1Malaysia sahaja ada teknologi Kapal TAK BOLEH Selam.

Borang-borang Kursus "Kejuruteraan Kapal TAK BOLEH Selam" boleh didapati di http://kepalabapakb ijan.com. my/. penyertaan terbuka sehingga semuanya terlondeh.

No comments:

Post a Comment