Monday, February 8, 2010

Zambry Abdul Kadir 'Memandu' Perak Untuk Kali Terakhir?

Posted by rakyat marhaen Isnin, 2010 Februari 08
MENTERI Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir bersama Pengarah Korporat merangkap Ketua Pegawai Eksekutif The Combines Bus Service (CBS) Sdn Bhd, Datuk Hiew Yew Can (kiri) dan Pengarah Urusan CBS Cheong Kong Fitt (tiga dari kiri), berpuas hati keadaan bas Perak Transit selepas melancarkan kerja pembinaan projek terminal bas bersepadu di Meru Raya, Ipoh, hari ini.BeritaHarian - Foto Muhaizan Yahya
Esok adalah 'D-Day' untuk Zambry dan Nizar. Siapa yang layak diumumkan Menteri Besar yang sah akan memandu serta menerajui Perak seterusnya.

Sesiapa yang menang, terserah kepada kebijaksanaan mereka berdua untuk membuat keputusan samada akan membubarkan DUN Perak.

Barisan Nasional tidak akan sesakali mengambil risiko untuk bubarkan Dewan.

Jika Pakatan Rakyat di'pulang'kan kembali kuasa meneraju Perak esok, hampir pasti akan menghadap Istana untuk tujuan pembubaran.

Pakatan Rakyat tiada pilihan kerana kemelut ini membuat rakyat menjadi gelisah, lagi pun untuk memecahkan 'deadlock' kedudukan kerusi adalah 28-28 dengan 3 Adun bebas yang sudah pasti menyebelahi BN. Tidak ada maknanya jika tidak dibubarkan, Pakatan Rakyat akan di'guling'kan sekali lagi dengan usul undi tidak percaya yang berkemungkinan besar akan dibawa oleh Barisan Nasional.

No comments:

Post a Comment