Friday, March 5, 2010

Mohsin,Lembu/Kambing dan Lirik Puaka..


"Gua dah "lepas tangan"...Jangan tanya gua apa nak jadi dengan pengundi di Bagan Serai..tanya pasal lembu/kambing... itu ok.."

Sesiapa yg membaca tajuk muka hadapan "Perosak Fikiran Rakyat" hari ni tentu tertanya-tanya dari mana datangnya idea utk Mohsin memberi alasan kenapa beliau keluar dari PKR dan seterusnya membuat "lompatan bebas"..
Adakah ini skrip yg ditulis oleh "jemari syaitan"..atau datang dari "madah pujangga" gerombolan Puaka Rambut Keras..

Rasanya tidak pernah terlintas dihati Mohsin utk mengeluarkan kenyataan penuh bersifat akedamik dan hanya layak dilafazkan oleh pensyarah-pensyarah universiti atau profesor-profesor tersohor..dan amat janggal pengembala lembu/kambing yg terjun ke arena politik secara bidan terjun ini lancar melafazkan kenyataan terbaik dan terbagus ditahun 2010..

Dan ternyata dengan kesilapan-kesilapan yg dialami oleh Mohsin ketika membaca "lirik ciptaan puaka" itu..menceritakan segalanya..dan ramai yg sudah dapat menilai..samada Mohsin sudah dijampi atau sudah diberi nasi kangkang..

Hati ini langsung tidak merasa kecewa dengan tindakan yg dibuat oleh Mohsin...apatahlagi setelah mendapat gambaran sebenar "penggerak utama" yg menggerakan hatinya serta lafaznya utk menjerumuskan dirinya ke lembah kehinaan dan caci maki dr pengundi beliau yg memangkahnya di Bagan Serai..

Umum tahu..pengundinya yg paling kecewa bukanlah 100% ahli PKR..tetapi ahli PAS..

Remuk hati mereka...jangan katakan ahli PAS di Bagan Serai.ahli PAS di Kulim Kedah pun melafazkan nada penuh kecewa..

Dan yg paling remuk hati,kecewa jiwa merana,malu semalunya sudah tentu Ust Ahmad Awang...

Episod kekecewaan yg dialami oleh Ust Ismail Nuh di Pasir Mas angkara durjana Berahim kini Ust Ahmad Awang sendiri dapat merasainya...diatas tindakan durjana Mohsin..

Dan tidak salah bagi Ust Ahmad Awang mengadu kekecewaanya kepada Yang Maha Kuasa selama 7 hari 7 malam...

Disebalik isu Mohsin sudah "bebas"..rasanya tidak perlu dipersalahkan Mohsin 100%...cerita Mohsin ini macam kisah percintaan terlarang la jugak..kalau tepuk sebelah tangan mana nak bunyi..

Kucing..kalau dihulurkan ikan tak gigit pun... tobat dia mesti cium jugak...

Diatas kekecewaan serta kegagalan projek kambing maka terpaksala korbankan prinsip perjuangan..

Nak buat macam mana..

Dulu bole la meniaga manusia lebih untung dari meniaga unta..

Sekarang meniaga lembu/kambing lagi untung dari meniaga menjaga undi manusia..

Sebab tue la "Aiman@Mohsin tak kisah" jadi "bebas"..janji bole ternak lembu/kambing balik dan dapat pencen Ahli Parlimen..

Janji sudah ditepati..pekakan telinga lari sekejap ke Putrajaya..bila keadaan sudah reda..Bagan Serai sudah layu..lain isu sudah masuk..isu "bebas" sudah basi.."Aiman@Mohsin tak kisah" balik kampung tengah malam atau keluar kampung sebelum subuh...

Buktikan dah ada didepan mata..sebab tue la "Aiman@Mohsin tak kisah" jadi "bebas"..

Behrang n Changkat Jering senang lenang apa..apatahlagi Jelapang..so xsalah la Bagan Serai join sekali..follow ja apa yg dibuat mereka..panas balik..lari balik ke Putrajaya..bole lepak kat hotel..seminggu dua..makan free ..tido pon free..duit masyuk lagi..fuh!! buat apa nk pikirkan masalah parti atau rakyat..

So..buat Mohsin..lu pikir la sendiri nak jawab apa kat Padang Mahsyar nanti..

Lu tau ka...Lu dh luka-kan hati seorang Ulama.....Ustz Ahmad Awang...

Lu ingat Ustz Najib tue lagi bagus dari Ust Ahmad Awang ka....lu pikir la sendiri..lu tanggung la sendiri...kalau lu berani dan kata lu benar..kita tunggu hari kelapan..kita tengok siapa yg "Kena"..!!!

1 comment:

  1. meluatnya aku tengak muka dia ni...www.paspengkalanarang.blogspot.com

    ReplyDelete