Saturday, December 11, 2010

Beza yang ada maruah



Ketua Polis London minta maaf dan tawar diri untuk letak jawatan ekoran kejadian penunjuk perasaan bertindak ganas menyerang kereta yang membawa pasangan di raja Charles dan Camilla.

Baca seterusnya...

LONDON: Polis berpangkat tinggi Britain menawarkan diri meletakkan jawatannya susulan sekumpulan pelajar yang berdemonstrasi membantah kenaikan yuran universiti di negara itu menyerang sebuah kereta yang membawa Putera Charles dan isteri, Camilla, beberapa hari lalu.

Serangan Khamis lalu disebabkan rancangan Perdana Menteri, David Cameron, menaikkan yuran universiti tiga kali ganda.

Pasangan diraja itu selamat dalam tunjuk perasaan yang turut menyaksikan kejadian keganasan; bagaimanapun, sesuatu yang memalukan berlaku bagi pihak polis, khususnya menjelang hari perkahwinan anak lelaki mereka, Putera William tahun depan.

Menurut laporan akhbar Sunday Times, Ketua Polis Metropolitan London, Paul Stephenson, menghubungi Charles pagi hari berikutnya dan memohon maaf secara peribadi dan menawarkan untuk meletakkan jawatan. - AFP

Letak jawatan, ekk??
Itu bagi mereka yang ada maruah. Oleh sebab, ada sikap accountability.... maka dia sanggup melepaskan jawatannya.

Ketua Polis di Malaysia Boleh, amacam?? Sanggup buat macam tu??

Setahu aku KPN kita dah dua kali dihantar surat terbuka daripada rakan sekerja dia Datuk Mat Zin pasal salah laku si Gani Petai Peguam Negara berkaitan kes 'Mata Lebam Anwar'. Apa tindakan yang sudah diambil??

Kalau tak berani nak bertindak... aha, letak jer jawatan. Baru orang akan respek dan tabik spring. Fuuhh... itu jer cara nak tunjuk yang PDRM ada integriti dan tak boleh dijual beli.

Hello... Mr KPN, ada berani??

No comments:

Post a Comment