Sunday, February 28, 2010

3000 EKAR TANAH KG NUKAHAN KOTA KLIAS 4 PEMIM...

 
INIlah gambar papan tanda ladang yang dimaksudkan di kampung Nukahan yang sepatutnya tanah seluas 3000 ribu ekar itu diserahkan kepada orang kampung bukan 4 pemimpin politik UMNO ambil dan jual ke Cina Sarawak. Orang kampung melihat dengan putih mata.

Tanah seluas 3,000 ekar yang letaknya di kg. Nukahan dekat Kota Klias dalam daerah Beaufort dipohon atas nama Imej Sendirian Berhad dan pemiliknya 4 orang pemimpin politik UMNO dan ditanam kelapa sawit.

Semasa usaha memberih dan menanam/ramailah orang kampung berkerja di ladang kelapa sawit milik pemimpin UMNO itu dan bagus jugalah meski tanah itu sepatutnya hak orang kampung, tetapi akibat rakus pemimpin UMNO yang mengambil.

Dan yang paling sedih, rupanya 4 pemimpin UMNO itu ada niat lain dan kemudian setelah 3 tahun dan ladang itu dijual kepada tauke Sarawak dengan harga RM8 juta ringgit dan yang paling sedih lagi pekerja yang tadinya orang kampung diberhentikan dan orang asing pula yang berkerja di sana.

Lalu kenapa saja 4 pemimpin UMNO itu melakukan perkara semacam ini? Orang kampung di kampong berkenaan hanya melihat dengan putih mata hasil kelapa sawit. Siapa yang harus disalahkan?

Dan nantinya saya akan ceritakan bagaimana tanah yang sama keluasannya di kawasan batu 60 di Beaufort juga dirampas dan diambil oleh pemimpin UMNO/tunggu akan saya ceritakan di Facebook ini agar rakyat tahu apa yang berlaku sebenarnya di sekitar kita ini.

--
Posted By Luna and Thatguy to Dunia Berwarna Luna Version 2 at 2/27/2010 07:38:00 AM

No comments:

Post a Comment