Saturday, October 16, 2010

Awas!! Jangan ter-HYPNOTIZED!!


Riuh rendah sekampung orang bercerita pasal Bajet 2011. Sejak dari petang semalam ,sampailah la ni, mulut orang masih tak henti-henti membicarakannya. Lantak ngkorang ler.

Ada yang gumbira dapat bonus RM500. Ada yang lega kerana akan dapat berehat lebih lama selepas bersalin nanti. Ada yang bertepuk tangan, sebab tak payah perah otak untuk ambil PTK. Ada yang bersyukur kerana elaun dan gaji mereka meningkat.

Pada aku... tak der yang menarik. Mampuih pi la!!

Yang pasti tersenyum lebar ialah Rosmah Mansor. Ai... dapat peruntukan RM111 juta untuk program PERMATA. Satu program yang membazirkan duit rakyat. PERMATA yang tak nampak sinar dan kilauannya. Pudar... Projek untuk memenuhi ego seorang perempuan dan isteri seorang Perdana Menteri.

Ia cuma nampak gah on the surface jer. Tetapi... ia tidak menyeluruh dan tidak ada asas yang kukuh untuk mencapai sesuatu yang benar-benar positif dalam jangka masa pendek mau pun panjang. Ratusan juta wang rakyat dibazirkan semata-mata untuk memenuhi kegiatan masa lapang yang eksklusif Rosmah Mansor.

Ha... ha... ha.. Kalau tak diikut kehendak hatinya, mungkin dia akan menghentak-hentakkan kakinya, or... dia akan pulas telinga Najib. Arr... arrr... arr... Ok, ok, sayang. RM 111 juta you punya!! Jangan pulas telinga I lagi, ya? Sakiiitt.....

Entahler... aku, kalau nama kerajaan UMNO/BN yang buat bajet, mampuih aku tak konfiden. Aku dah hilang kepercayaan dan keyakinan pada mereka. Sakit hati betul melihatkan cara mereka mengurus wang negara. Hasil mahsul kita melimpah ruah tetapi rakyat terbanyak hanya dapat merasa kuahnya saja. Isi yang berketul-ketul, semua mereka rebut dan gasak dulu sesama mereka.

For me... enough is enough!!

Apa jua yang mereka lakukan mesti ada udang di sebalik batu. Mereka laung-laungkan kononnya bajet itu power amat... bagus amat... especially, demi kebajikan rakyat dan negara. Itu cuma yang tersurat tetapi yang tersirat?? Tersirat.... Pasti yang akan mendapat keuntungan ialah.... kroni-kroni mereka.

Para pemimpin mereka yang dok ada hari ini tidak sama dengan yang hat dulu. Dulu... pejuang rakyat sejati. La ni.... pejuang tembolok sendiri!! Dan... Najib boleh kata, yang mereka bukan saudagar mimpi. Ya betuuullll!! Itu aku setuju sesangat. Aha, dia BUKAN SAUDAGAR MIMPI, tetapi... dia PERDANA MENTERI YANG BERMIMPI. Siang dia bermimpi, malam kalau, lagi ler....

Yang syiuknya, dia cuba nak bawak the whole country bersama-sama rakyatnya sekali, dilamun mimpi indah. He's really Malaysia Bolehland's greatest magician. Dia hypnotize kita dengan janji-janji manisnya.... and apabila kita sudah di-hypnotize-kan.... senanglah dia nak men'cabul' dan 'rogol' apa yang patut dia 'cabul dan rogol'. This is 'gang rape'. He and his whole kabinet , plus their cronies... will 'gang rape' the whole nation.

Sedar-sedar nanti.... kita akan dikejutkan dan kita semua akan terkejut melihat transformasi yang dijanjikan oleh Najib Razak. Fuuuhh.... pasti dahsyat sekali!! Habis lunyai sumber kewangan negara, ekonomi negara, sistem pentadbiran negara, tiang-tiang demokrasi, keadaan politik negara dan rakyatnya. Semua, terkulai lunyai!! Kecuali.... puak-puak yang rapat dengan mereka.

Well... ambik pi apa yang depa bagi. Itu rezeki dari Allah SWT. Rezeki jangan ditolak... tetapi, jangan sekali-kali membiarkan diri kita terpedaya dengan permainan 'sihir' the Great Magician. Awas dan sentiasa berwaspada. Diri kita, negara kita... adalah tanggung jawab kita!!

Mereka ni.... puak-puak yang keji dan mementingkan diri. Bajet kali ini adalah bajet nak menyedapkan hati. Mereka hulur kepada rakyat sikit sebagai umpan, tetapi nanti... tanpa kita sedari, mereka akan kaut keuntungan yang lumayan untuk diri mereka sendiri serta kroni-kroni mereka. Aku pasti... yang akan 'kenyang' ialah mereka!! Rakyat pasti akan terus 'kelaparan'

Kita, rakyat.... jangan biarkan diri kita dibuai mimpi atau ter'hypnotize' dengan hypnosis The Great Magician, especially menjelangnya kedua-kedua PRK yang akan diadakan dan juga PRU13 yang akan tiba tak lama lagi. Ingat.... 'sihir' ialah permainan syaitan.

SYAITAN.... misi mereka ialah memperdaya kita menuju KEHANCURAN dan KEMUSNAHAN. Mereka BUKAN MENYELAMATKAN kita, tetapi.... MENJAHANAMKAN kita!!

Hati-hati dan fikir-fikirkan lah...

No comments:

Post a Comment