Monday, November 8, 2010

AMKPP , Unit Ehsan dan SAMM bersama dalam misi ...




















6hb Nov, yang lalu Pasukan Penerus Perjuangan reformasi yang menawarkan diri bertanding perbagai jawatan dalam AMK dalam pemilihan KEADILAN 2010 telah bermesyuarat di Sg. besar sebelum diadakan perjumpaan bersama anak muda sg besar.

Dalam mesyuarat itu telah diputuskan beberapa tindakan susulan mengenani bagaimana menangani perbagai fitnah, tekana, serangan serta manipulasi dalam proses pemilihan kali ini yang ditujukan kepada kami. Dalam mesyuarat tersebut juga wakil Kedah telah membentangkan bagaimana kekadaan bencana banjir yang teruk sedang melanda negeri tersebut dan amat malangnya seolah imej AMK sedikit terkebelakang dalam misi bantuan kali ini.

Maka diputuskan semua kempen pemilihan dihentikan selama 3 hari sekurang - kurangnya dan semua pasukan diarahkan turun membantu.

7hb jam 9.30 pagi 4 buah kenderaan dengan dua buah hilux yang penuh petugas dan bahan bantuan telah bertolak ke utara dari Negeri Sembilan. Destinasi ialah bergabung dengan konvoi dari perbagai tempat yang akan berkumpul di R n R Juru Pulau Pinang.

Berkumpul di R n R juru, 10 buah kereta, 3 Hilux dan sebuah lori yang sarat dengan petugas dan barang makanan bersedia bertolak ke Kedah jam 4.00 ptg.

Konvoi misi kemanusiaan ini diadakan dengan kerjasama Solidariti Anak Muda Malaysia, unit Ehsan Pulau Pinang dan AMK Pulau Pinang.

Yang terbabit ialah cheGuBard, YB Lih Kang dan calon - calon exco AMK Zulkifli Ibrahim, Azrizal, Yaser, Fauzi, Saufi, Angah habib, teurt serta juga Ketua AMk Pulau Pinang, Amir Ghazali dan calon pengerusi tetap Amizudin Ahmat.

Kami sempat 'set up' dua dapur rakyat menyediakan makanan (nasi minyak kari kambing untuk 100 orang dan burger untuk 700 orang), kami agih 2640 botol air mineral, 10 guni besar pakaian terpakai untuk 1000 orang.

kami sempat memberikan khitmat di dua pusat pemindahan iaitu sekolah keb. seri perdana,mergong dan sekolah agama kedah.

Semua ini dikumpul hasil sumbangan perbagai pihak.

Panji keadilan terkibar dan dihormati di kawasan krisis. cukup sedih lihat keadaan mangsa yang serba memerlukan, mereka tinggalkan rumah tanpa sempat bawa apa-apa. sedih lihat anak2 berebut makanan.

Ketika sedang membantu Ketua jabatan Amal kedah dan pembantu khas menteri besar kedah yang mendengar cheGuBard hadir bersama YB Lihkang turut turun. Mereka tanya kenapa tak beritahu awal, kami kata tak apa membantu tanpa lensa lebih selesa.


Sedang merancang konvoi kedua dengan bantuan perubabatan dan bantuan pasca banjir iaitu bersih rumah.

Untuk membantu dari segi kewangan atau barang makanan boleh hubungi 0126794704 (yaser)

No comments:

Post a Comment