Monday, March 21, 2011

Kes bersiri DSAI: Sudahlah.. Jangan Jadi BODOH Pulak....


Oleh: hazik

"Pernah guru saya berkata, " sekali kita buat salah ia dipanggil kesilapan, tapi kalau dah banyak buat salah.... itu namanya kebodohan... Itulah kata-kata yang menjadi azimat kepada saya untuk berjaya (syukur alhamdulilah apa yang dimiliki) sehingga sekarang. Kalau guru saya itu masih hidup tentunya saya akan berkunjung dan bertanya pandangan. Tetapi beliau telah lama meninggal dan tentunya dia juga berasa tersangat kecewa seandainya kes bersiri Dato' Seri Anwar Ibrahim (DSAI) yang menjadi hidangan kepada rakyat Malaysia menampakan kebodohan yang jelas.

Nampaknya DSAI seorang yang sangat kental. Usaha Umno/BN untuk "menyental" usia politiknya masih belum berakhir. Lepas satu, satu pulak yang datang. Dan yang terkini "tayangan video di Carcosa" pulak bakal mengganti liwat 2. Kes Liwat 2 nampaknya dah tak jalan sebab DNA DSAI yang diusaha untuk mendapatkannya menjadi jalan buntu.
Tak pernah dalam sejarah kes mahkamah, Umno boleh jadi pendesak untuk dapat bahan bukti (DNA DSAI) melalui tunjuk perasaan di jalanan. Lebih memalukan sanggup pula beberapa orang Umno diperbodohkan oleh kepimpinan mereka. Dan lebih melucukan Perdana Menteri Najib pula seiring nada dengan kebodohan Umno yang jelas nampak bahawa kes liwat 2 sememangnya politik.
Inilah hasilnya bila buat kerja bodoh. Buat perancangan yang silap mengundang hasil yang tak menjadi. Bila sudah tak menjadi timbul pulak rasa tak puas hati. Maklumlah banyak belanja yang dilaburkan, untuk mengharapkan untung tetapi yang datang adalah rugi.
Kes bersiri DSAI tak akan padam selagi Umno/BN masih berkuasa dan DSAI sendiri masih sihat. Untuk meneruskan penguasaan Umno/BN, apa juga jalan dicari asalkan DSAI terus disekat.
DSAI seorang tokoh yang hebat pernah dilahirkan bagi mengisi wadah politik dan perjuangan. Ini yang membimbangkan Umno/BN sehingga berbagai usaha untuk menyekatnya tetapi masih gagal. Lebih memeningkan Umno/BN perancangan politik menggunakan saluran mahkamah hampir tak kesampaian dan sebelum apa-apa terjadi "buatlah apa-apa saja asalkan berjaya" yang hanya mengharap untung nasib semata-mata.
Ingatlah... nak perintah negara bukan boleh mengharap untung nasib. Tetapi Umno/BN selalu mengamalkannya sehingga mendatangkan kerugian besar dalam berbagai aspek; ekonomi yang merudum, sistem pendidikan yang bercelaru, sosio-budaya yang tak beridentiti serta sering bermasalah dan berbagai lagi. Dan lebih memalukan lagi sehingga pulau yang sah milik kita pun terlepas kepada orang lain, gara-gara untung nasib tidak menyebelahi.
Berbalik kepada kes bersiri DSAI, untung nasib Umno/BN jelas nampak kepada isu seks semata-mata. Bermula kes liwat 1 yang gagal maka diteruskan pula kepada kes liwat 2. Untung nasib Umno/BN di"lubang jubur" (maaf! kena sebut juga meskipun berat) Saiful seakan-akan belum menyebelahinya. Sekarang pula akan dihidangkan seperti tayangan perdana di Carcosa melibatkan DSAI sebagai mencuba nasib seterusnya.
Sudahlah... Cerita seks yang dihidangkan oleh Umno/BN untuk terus berkuasa telah sampai penghujung. Jika usaha untuk mengharap untung nasib di lubang jubur Saiful gagal, janganlah cuba beralih untung nasib kepada lubang b@r*t pulak. Pendek kata, kalau telah banyak kali silap, bodoh pulak yang nampak.

No comments:

Post a Comment