Saturday, September 3, 2011

Bukit Kepong, Bukit Katil dan Bukit Uhud

Bukit Kepong
Setakat ini Mat Sabu masih yakin dengan dirinya dalam al-kisah di Bukit Kepong walaupun dihujani dengan 'peluru' dari pelbagai arah termasuk sebuah rocket 'tua' dilancarkan kepadanya.

Kenapa roket-roket tua dan muda lain tidak menyekat serangan bertubi serta bertali arus kepada Mat Sabu?

Bekas 'musuh' lama Mat Sabu pun hanya mengharap agar Mat Sabu dapat bertahan sendirian......katanya, "Beri peluang pada Mat Sabu beri penerangannya..."

Di mana pendekar-pendekar yang lain?

Cuci tangan?

Setakat ini hanya pimpinan PAS yang masih mampu bersilat dengan puak songkok 3 jengkal nih.

Bukit Katil
Rasa-rasanya anda tahu sapa dia orang bukit katil kan?

Dialah orangnya yang akan masuk ke Bollywood nanti atas 'ihsan' Shah Rukh Khan setelah bersara dari Pengetua Sekolah Tergelicir Seks selepas PRU13 nanti.

Sekarang beliau amat marah dengan Mat Sabu, kononnya beliau berkata...."ada golongan tertentu cuba nak ubah sejarah yang puak kita (songkok 3 jengkal) sudah tinta-emaskan.

Bukit Uhud
Seperti sedia maklum, Peperangan Uhud berlaku pada tahun ketiga Hijrah di antara tentera Islam seramai 1000 orang di bawah pimpinan Nabi Muhammad SAW dengan tentera kuffar Quraisy Mekah yang terdiri dari 3000 orang

Anda sesekali jangan lupa......turut bersama dalam tentera Islam ialah golongan munafik seramai 300 0rang di bawah Abdulah bin Ubai tetapi telah menarik diri di tengah perjalanan mereka. (Adakah semua menarik diri atau masih berbaki sorang dua?) Lebih 70 orang tentera Muslim gugur syahid dimana Sayyidina Hamzah bin Abdul Mutalib panglima perang terbilang turut gugur menghadap Allah SWT.
[sumber .]

al-brangionline:

Hanya sejarah yang berteraskan Aqidah tidak dapat diperselisihkan oleh sejarah kerana ia adalah satu perkara yang Haq.

No comments:

Post a Comment