Saturday, September 3, 2011

Sejarah Yang Diseleweng: Pemimpin Umno Adalah Pengkhianat Sebenar Negara.

Mat Indera ditahan dan betapa senyumnya barua British nih.

Heboh satu negara bila Mat Sabu memperakui Mat Indera yang menyerang balai polis Bukit Kepong sebagai wira dan anggota polis yang mempertahankan balai tersebut dianggap sebagai pengkhianat. Bagi gua apa yang dikatakan oleh Mat Sabu adalah sejarah yang tepat biar pun yang menjadi polis British adalah dari kalangan orang Melayu.

Gua sudah lama mencadangkan agar mata pelajaran sejarah dikaji semula kerana ia telah diliwat dan di seleweng secukup-cukupnya oleh Umno dan para sejarahwan kangkung yang menjadi pencacai tahap sial dengan bantuan bapak kesayangan mereka (British). Tapi siapa ler gua untuk melakukannya dan gua cukup bersyukur kerana ianya telah dipanjangkankan oleh Mat Sabu.

Yang cukup buat lawak ialah Timbalan Ketua Polis Negara yang baru sahaja memijak kepala pegawai polis yang lebih kanan untuk jawatan TKPN. Gua pun tahu tahu macam mana merit kekananan pegawai polis telah diselewengkan oleh Umno kerana mengangkat Ketua Polis Selangor sebagai TKPN kerana jika mengikut kedudukkanya, ada 5-8 pegawai yang lebih kanan daripada beliau untuk jawatan TKPN. Beliau menyuruh Mat Sabu belajar semula tentang sejarah atau beliau sendiri yang buta sejarah kerana lama sangat jadi pencacai Umno celaka.

Timbalan KPN buta sejarah kerana beliau mengikut sejarah ke polisi yang diadun oleh penjajah British sejak penubuhannya lebih 150 tahun yang lalu. Beliau sepatutnya mengikut sejarah ke polisi selepas Malaya mencapai kemerdekaan 54 tahun yang lepas, itu pun kalau beliau betul-betul berguru dengan sejarahwan yang betul dan bukannya sejarahwan pencacai yang sedia ada sekarang nih.

Gua tak sangka kat Malaysia ini ramai prof-prof yang masih jahil tentang sejarah atau sekadar menjadi pengampu Umno celaka untuk kesenangan dunia. Gua rasa prof-prof kangkung dan juga mufti patut keluar fatwa tentang polis Melayu yang menjadi barua British mempertahankan Bukit Kepong sebagai mati syahid. 
Anak emas penjajah, Dato Onn, Melayu yang menyuruh penjajah British mengharamkan parti yang berjuang atas dasar Islam.
Melayu yang pernah mengucapkan bahawa undang-undang Islam sudah lapuk. Tunku Abdul Rahman bukan bapa kemerdekaan kerana beliau lebih suka Malaysia berada dibawah pemerintahan British.

Bagi gua, siapa pun bangsa lu, agama lu dan pegangan lu, jika lu menjadi barua semasa Malaya masih dijajah adalah pengkhianat negara yang sebenar. Seperti kata Mat Sabu yang Dato Onn dan Tunku Abdul Rahman adalah pegawai British yang tidak layak diberi gelaran pejuang kemerdekaan. Perkara ini memang realiti tetapi telah di putar belitkan oleh anak kesayangan penjajah (Umno celaka).

Lu ambil sebagai contoh semasa Dato Onn menjadi Menteri Besar Johor yang mana kata-kata terkenalnya iaitu, 'hubaya, hubaya, bahaya dari gunung'. Kata-kata sakti itulah yang membawa kepada pengharaman parti Hisbul Muslimin dan para pemimpinnya pula ditahan termasuklah Ustaz Abu bakar Baqir.
Jasad Tok Janggut.
Jasad Tok Janggut digantung selama dua hari selepas diarak mengelilingi Kota Bahru. Lu agak mata-mata kat sebelah tu bangsa apa...!!!!
Antara Melayu yang menjadi barua British yang membunuh Tok Janggut. Bagi Umno celaka, inilah wira-wira mereka dan mungkin juga mengikut takrif TKPN.

Tok Janggut pula dituduh sebagai pengkhianat oleh pihak istana Kelantan atas desakan penjajah British dan beliau sendiri syahid ditembak mati oleh sekumpulan tentera barua British yang mana bangsa Melayu pun menganggotainya. Selepas dibunuh, mayatnya di arak sampai ke Kota Bahru dan digantung dengan kepala ke bawah selama dua hari. Dikatakan yang jasadnya terputus dua setelah ditembak bertubi-tubi oleh para barua-barua British selepas dua hari digantung. Melayu yang turut serta menembak mati Tok Janggut inilah yang disanjung oleh Umno celaka sebagai wira. Bagi lu wira tetapi bagi mereka-mereka inilah pengkhianat sial tahap jahanam.

Lu bukan main lagi mempropagandakan isu Mat Indera sebagai pengkhianat sedang Umno celakalah pengkhianat total bagi rakyat Malaysia. Mat Indera berperang sebelum Malaya merdeka dan para pemimpin elit Umno celaka pula adalah pegawai kesayangan British. Umno celaka dengan slogan 'Hidup Melayu' tetapi KMMM dan Hisbul Muslimin pula dengan slogan 'Merdeka', jadi lu fikir sendiri ler siapa pengkhianat dan siapa pula wira.

Gua nak tanya Karpal Singh yang lu bising-bising apa hal...!!!! Mungkin kerana spesis lu yang pakai Saraban paling ramai menjadi tentera upahan penjajah British dan kerana itulah lu bising-bising. Mengikut data sejarah, bangsa sik yang paling ramai menjadi mata-mata dan tentera untuk menjaga kepentingan 'Kerbau Balau' (British) dan ini adalah fakta. Gua tidak menuduh semua bangsa tersebut tetapi lu boleh baca sejarah India tentang perkara ini tetapi majoritinya yang menentang pemerintah British di India. Akan bersambung.....

No comments:

Post a Comment