Saturday, September 3, 2011

Tolong jangan lupa peristiwa ni...

Amboii... bukan main punya teruk Umno ngan media penjilat depa menghentam Mat Sabu, sampai tak dan nak tarik napaih kena belasah. Sejak minggu lepaih lagi Mat Sabu jadi bahan berita dan ejekan yang cukup hebat seolah olah lemang ngan ketupat dah tak berselera nak dijamah sempena raya yang lepaih.

Media penjilat Umno, baik cetak maupun media tv mengasak Mat Sabu sebagai pengganas dan pengkhianat bangsa yang sebenar oleh pemimpin tertinggi Umno yang mungkin jugak atas nasihat APCO.

Cuma aku heran jugak la, Mat Sabu cerita pasai para pejuang kemerdekaan dari kacamata dia bukan baru. Dari berpuloh kali sambutan merdeka dulu lagi Mat Sabu dah macam ni dan cerita dia tak banyak berubah. Tapi pasai apa yang kali ni ceramah dia di atas isu yang sama menjadi isu malah dituduh dengan pelbagai tuduhan?

Tapi jangan lupa Umno oiii... sebab majoriti rakyat takkan lupa cerita lain yang jugak bersangkut paut dengan pasukan keselamatan negara kita jugak. Kalau Mat Sabu cerita Polis zaman sebelum merdeka, bagaimana ngan pasukan keselamatan diwaktu zaman kita yang kononnya telah lama merdeka ni?

Takkan dah lupa kot dengan kes peristiwa Memali di Baling Kedah... Penduduk Memali telah diserang dan ditembak secara rakus oleh pihak pasukan keselamatan. Agak agak hampa la, sapa yang mengarah untuk menembak secara brutal atau secara gila babi tanpa belas kasihan tu, sapa yang menerajui kerajaan ketika peristiwa Memali tersebut?

Bukan main nooo, hampa nak jadi hero kisah rumah pasong di Bukit Kepong tapi buat buat lupa orang orang kampung Memali yang dibedil membuta tuli? Sapakah pengkhianat, pengganas yang sebenaq... Mat Sabu atau...???? - http://shalehudin.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment