Thursday, August 22, 2013

Mesir terkini: Mantiq BANGANG ulama' muda Umno pengikut dajal berjenama salafi?

Kira hebat la kot boleh sokong orang yang bunuh orang Ikhwan dan dalam masa yang sama perli PAS, satu peluru untuk isu Mesir terkini yang depa boleh jaja rata blog dan facebook.

mesir-terkini-mantiq-bangang-fathul_bari
Sinarharian melaporkan:
Dalam kemaraan umat Islam mendesak negara Arab lain tidak mengiktiraf kerajaan sementara Mesir, Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Malaysia, Fathul Bari Mat Jahaya pula menyatakan pandangan berbeza.

Beliau yang dipetik dari akaun mikro Twitternya berkata, sokongan yang diberikan oleh negara Arab tersebut terhadap kerajaan sementara Mesir tidak membawa erti jika dibandingkan dengan kekejaman yang dilakukan terhadap rakyatnya. - Sinarharian.   
YllixMedia Network. Iklan network untuk semua blogger. Guaranteed
Homestay Tempayan Hijau Penginapan budget di Parit Buntar
Sat, jangan buat kesimpulan lagi pasai juga dilaporkan:
“Arab Saudi yang mengiktiraf kerajaan Mesir, tak semestinya menyokong kekejamannya,” katanya.

Dalam pada itu, Fathul Bari turut mengambil contoh kerjasama yang dilakukan Pas dengan parti yang bukan berlandaskan Islam iaitu DAP dan PKR.

Katanya, kerjasama itu bukan bermakna Pas menyokong Kristian, amalan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) dan Pluralisme.

“Sepertimana orang Pas yang mengiktiraf PKR dan DAP, tak bererti sokong Kristian, LGBT dan pluralisme,” katanya. - Ibid.
Puak-puak penchachai tentu seronok dapat buah ni dari ulama muda depa, kira hebat la kot boleh tak sokong yang bunuh orang Ikhwan dan dalam masa yang sama perli PAS, satu peluru untuk isu Mesir terkini yang depa boleh jaja rata blog dan facebook. Kan ka depa dok kata PAS selama ni didoktrin oleh Ikhwan.

Cumanya, puak-puak penchachai yang bangang saja kut boleh la telan mantiq bangang macam ni, tak bangang apanya kalau mantiq ke laut macam ni.

Mana boleh samakan PAS sokong PKR dan DAP dengan King Arab Saudi sokong Kerajaan Kudeta As-Sisi. PAS sokong PKR dan DAP atas asas politik bukannya atas agama depa tapi 'penjajah' 2 tanah suci tu sokong As-Sisi atas sisi politik yang tentulah termasuk juga tindakan As-Sisi merampas kuasa dan kemudiannya bunuh rakyat sendiri untuk pertahankan kuasa tu.

Memang tepat sungguh la macam Dr. Arsi update dalam facebook dia:

maza-belasah-fahtulbari-isu-mesir-terkini
Sumber: Facebook
Dan tepat jugak kut macam status aku semalam:
Kalau tengok dari sisi politik memang tak heran bila ada orang Islam yang sokong As-Sisi tapi kalau tengok dari sisi kemanusiaan menang kompom yang sokong As-Sisi tu BANGANG, BANGSAT, CELAKA lagi HARAM JADAH. - Facebook.
Dan pada aku memang cukup layak kut ulama' muda Umno ni dikata BANGANG, BANGSAT, CELAKA lagi HARAM JADAH.

No comments:

Post a Comment