Friday, December 3, 2010

Kerajaan BN-Barang Naik RON95

Kerajaan BN semakin mengganas menekan dan membuli rakyat apabila secara tiba-tiba tanpa isyarat akan menaikkan harga petrol RON95, diesel, gas petroleum cecair (LPG) dan gula bermula esok.

Antara yang akan dinaikkan ialah petrol RON95 sebanyak 5 sen menjadikan RM1.90 seliter, diesel naik 5 sen menjadikannya RM1.80 seliter, gas LPG juga naik 5 sen menjadikan harganya RM1.90 sekilogram dan gula pula naik 20 sen menjadikan harganya RM2.10 sekilogram.

Beberapa hari lepas, kerajaan BN telah pun menaikkan harga petrol RON97 dengan 15 sen menjadikan RM2.30 seliter.

Sudah nasib rakyat Malaysia laa. Dah hangpa pilih kerajaan BN jadi terpaksalah terima kenaikan harga barang yang dinaikkan oleh kerajaan.

Depa nak naikkan harga barang tanpa mempedulikan rintihan rakyat, tanpa memikirkan kesusahan rakyat tapi yang penting poket depa penuh, anak bini boleh pi shopping luar negara tanpa ada gangguan kewangan walaupun negara dalam keadaan gawat.

Kalau tanya depa tu kenapa naikkan harga petrol dan barang-barang lain. Depa akan jawab nak selaras subsidi. Kalau dulu depa kata nak guna duit hasil pengurangan subsidi tu untuk penambahbaikan sistem pengangkutan awam. Haram jadah, sampai sekarang masih lagi di tahap yang gampang.

Kesesakan saban hari makin menjadi-jadi, perkhidmatan kenderaan yang kurang memuaskan. Yang puas hanyalah depa dan anak beranak depa yang duk di puncak, yang senang-lenang dalam mahligai ntah dari mana dapat duit untuk membinanya.

Kalau tanya depa, macam-macam alasan diberikan, tapi satu habuk tak beri faedah untuk rakyat. Rakyat makin hidup tak tentu arah, makin merempat di negara sendiri.

Selepas ini kalau rakyat yang tertindas dek kerja-kerja Umno-BN tu masih lagi memilih kerajaan BN, bermakna bodoh tahap bangang la jawabnya. Memang sah depa suka ditindas. Padanlah muka hangpa.

No comments:

Post a Comment