Friday, December 3, 2010

Tanda Gula Naik Harga -Dijajalah Cerita Diabetes Meningkat Mendadak Di Asia


Penyakit gula dan gila sudah datang. Diabetes meningkat mendadak. Kawasan Asia-Oseania mengalami peningkatan mendadak penyakit diabetes dengan kira-kira 138 juta penduduk Asia, termasuk 14.9 peratus rakyat Malaysia menghidap penyakit itu pada masa ini.

Kia-kira 1.5 juta rakyat Malaysia berumur 30 tahun ke atas menghidap diabetes dengan 20 peratus daripadanya menguruskan penyakit itu menggunakan terapi insulin di pusat-pusat kesihatan Kementerian Kesihatan. Itulah kata-kata Tan Sri Dr Mohd Ismail Merican, Ketua Pengarah Kesihatan.

Kenapa dia tidak bercakap tentang penyakit gula sebelum ini. Ini adalah penyakit gila Kerajaan Malaysia. Malaysiakini melaporkan gula akan naik 20 sen menjadikan harganya RM2.10 sekilogram. Itulah sebabnya dia bercerita tentang diabetis. Kalau nak naikkan harga, tak payah bercerita tentang diabetis, lain kali pun boleh.

Gila! aaa...gula! gila! aaa...gula! gila! gila! gila!!!!! ooo....gilaaa...siapa? ntah!!!

Kerajaan tidak pernah ikhlas tentang apa-apa yang dibuat. Kononnya takut rakyat marah tentang kenaikkan gula, penyakit itulah, penyakit inilah, hampeh!!

No comments:

Post a Comment